Microsoft introduceert Internet Keyboard Pro

Datum nieuwsfeit: 14-02-2000

Microsoft introduceert Internet Keyboard Pro

Schiphol-Rijk/Brussel, 14 februari 2000 - Microsoft introduceert het Internet Keyboard Pro, de technologisch geavanceerdere versie van het in oktober 1999 geïntroduceerde en zeer succesvolle Internet Keyboard. Het nieuwe Internet Keyboard Pro heeft twee USB-aansluitingen en 19 tijdbesparende hotkeys. De vooraf ingestelde (en herprogrammeerbare) functies zullen het werken op de PC en het surfen op Internet voor beginnende computergebruikers aanzienlijk gemakkelijker maken. En gevorderden zullen dankzij de programmeerbare functies sneller kunnen werken door veel voorkomende handelingen te automatiseren.

Systeemeisen, verkrijgbaarheid en prijs
Het Internet Keyboard Pro werkt op een PC met 486- of Pentium-processor, het besturingssysteem Windows 95/98 of latere versie, Windows NT Workstation of Windows NT Server 4.0 (met Service Pack 3 of recentere versie) of Windows 2000. Daarnaast is er 16 MB intern geheugen nodig; 35 MB beschikbare harddiskruimte en een cd-rom drive. Het Internet Keyboard Pro kan worden aangesloten op een PS/2- of USB-poort. Een PS/2- naar-AT (vijf pins DIN) adapter is verkrijgbaar bij Microsoft. Voor het gebruik van de Internet sneltoetsen is toegang tot Internet en een browser nodig, zoals Microsoft Internet Explorer. Voor het gebruik van de multimediasneltoetsen is een van de volgende randapparaten nodig: Creative PC-DVD Player, Creative CD, Creative Labs Soundo'Le, Microsoft CD Player, Microsoft Media Player, Microsoft Deluxe CD Player, Nullsoft Winamp, Real Networks RealPlayer versie
4.0, 5.0 of G2,Toshiba DVD Video Player, Toshiba Audio CD Player, Voyetra AudioStation, Yamaha Ystation 32. Het Internet Keyboard Pro is vanaf medio februari 2000 verkrijgbaar en kost f 119,- (BEF 2199) inclusief btw.

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te bieden tot een prettiger en gemakkelijker gebruik van de computer, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74
Microsoft N.V., Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 - 704 33 22 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.

Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de Microsoft Benelux website op pagina
www.microsoft.com/benelux/press/.

Microsoft en Windows zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.