Ernstig gewonde bij verkeersongeval in Groningen

Datum nieuwsfeit: 14-02-2000
Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Groningen 14-02-2000

Ernstig gewonde bij verkeersongeval/
Deel ringweg anderhalf uur afgesloten

Maandag 14 februari 2000

Bij een verkeersongeval op de Weg der Verenigde Naties is vanmorgen een 42-jarige vrouw uit de gemeente Zuidhorn ernstig gewond geraakt. De vrouw reed in haar auto in de richting van Lewenborg en kwam ter hoogte van het voormalig Europaplein door nog onbekende oorzaak in een slip. Tengevolge daarvan draaide haar auto een aantal keren om zijn as, waarbij de wagen, over het middentalud heen, op de andere rijbaan terechtkwam. Daar botste de vrouw op een tegemoetkomende trekker met oplegger, bestuurd door een 23-jarige man uit de gemeente Ten Boer. De bestuurster raakte bekneld in haar totaal vernielde auto en is door de brandweer van Groningen, met assistentie van een traumateam van het Academisch Ziekenhuis, uit het wrak gehaald. Ze is met ernstig beenletsel overgebracht naar het Academisch Ziekenhuis in Groningen. Haar auto werd totaal vernield en is door een bergingsbedrijf afgevoerd. De vrachtwagenchauffeur liep geen letsel op. Zijn vrachtwagen liep eveneens zware schade op en is ook weg getakeld. De oplegger van de vrachtauto, geladen met tarwe, is daarna door een andere trekker weggehaald. De milieudienst van de gemeente Groningen heeft het wegdek schoongeveegd en schoongespoeld. De Noordelijke rijbaan van de Weg de Verenigde Naties is tussen de Osloweg en de Europaweg ruim anderhalf uur voor het verkeer afgesloten geweest. Daardoor liep het verkeer op de Beneluxweg, de Rijksweg, de Lubeckweg en de Olsoweg aanzienlijke vertraging op. De politie onderzoekt de toedracht van het ongeval.

Voor nadere informatie: bureau Communicatie, telefoon 0 50 - 5 995 010