Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch

Politiebericht

Korps: Brabant-Noord, plaats: 's-Hertogenbosch 14-02-2000

Persbericht district Den Bosch/

VERDACHTE PLEGEN SEXUELE HANDELINGEN MEISJE (8) AANGEHOUDEN (?s-Hertogenbosch)
Maandagmorgen heeft de districtsrecherche afdeling zeden van de Politie Den Bosch een 22-jarige Bosschenaar aangehouden als verdacht van het plegen van sexuele handelingen met een achtjarig meisje. De politie startte het onderzoek op 12 januari 2000 nadat de moeder van het meisje melding maakte dat haar achtjarig dochtertje op 11 januari was misbruikt door de man. De sexuele handelingen zouden zijn gepleegd in de woning van het slachtoffertje waar de verdachte op dat moment aanwezig was. Het slachtoffertje is door speciaal opgeleidde rechercheurs verhoord in een speciaal voor kinderen ingerichte verhoorstudio. De verdachte is aangehouden en inverzekeringgesteld, hij was een bekende van het slachtoffertje. In het belang van het onderzoek kunnen nog geen nadere mededelingen worden gedaan.

LOODVRIJ ? (?s-Hertogenbosch)
Van zaterdag op zondag is op de Kerkstraat in ?s-Hertogenbosch een 26-jarige Bosschenaar aangehouden die een vrachtwagen op geheel eigen wijze wilde ?bijtanken?. De man werd door de eigenaar van de vrachtwagen betrapt op het moment dat hij stond te urineren in de tank van het voertuig. De gewaarschuwde politie hield de man aan en nam hem voor verhoor mee naar het bureau. Voor zover bekend kon de vrachtwagen zijn weg weer normaal vervolgen.

MAN BEDREIGT EX VAN ZIJN VRIENDIN (?s-Hertogenbosch) Zondagmorgen is in een woning aan de Derde Rompert in ?s-Hertogenbosch een 29-jarige inwoner uit die plaats aangehouden voor bedreiging en huisvredebreuk. De verdachte had van zaterdag op zondag onenigheid gehad met zijn 41-jarige partner die daarop hun woning aan de Steve Bikostraat verliet. Op zoek naar zijn vriendin kwam hij bij de 42-jarige ex van haar aan de Derde Rompert terecht. Van deze man wilde hij weten waar zijn vriendin was. Deze kon daar geen antwoord op geven, waarop de verdachte zeer kwaad werd en hem verbaal en lichamelijk bedreigde. Op vordering van het slachtoffer wilde hij de woning niet verlaten. De inmiddels gewaarschuwde politie hield de agressieve man aan en sloot hem in op het bureau.

DIEFSTAL LAPTOP (?s-Hertogenbosch)
Maandagmorgen zijn de tassen van een medewerkster van een kantoor aan het Pettelaarpark in ?s-Hertogenbosch ontvreemd. De tassen verdwenen op het moment dat de 22-jarige vrouw even naar het toilet was. In één van de tassen zat een laptop, verder bestond de buit o.a. uit waardepapieren.

BANDEN LEKGESTOKEN (Vlijmen)
Maandagmorgen deed een 51-jarige Vlijmenaar uit de De Hoogstraat in Vlijmen aangifte van het leksteken van twee banden van zijn auto. Bij de auto van zijn buurman gebeurde hetzelfde. De vernielingen zijn in het weekend gepleegd.

BEDRIJFSINBRAAK (?s-Hertogenbosch)
Maandagmorgen is melding gedaan van een bedrijfsinbraak aan de Veemarktkade in
?s-Hertogenbosch. In het pand zijn diverse ruimtes doorzocht. Het is nog niet exact bekend wat er ontvreemd is.

DIEFSTAL BEDRIJFSWAGEN (?s-Hertogenbosch)
Maandagmorgen is ontdekt dat bij een bedrijf aan de Docterskampstraat in ?s-Hertogenbosch een witte Hyundai bedrijfswagen, type H100 met het kenteken VD-NH-24 is ontvreemd. De diefstal heeft in het weekend hebben plaatsgevonden.