Abn/Amro-Tennistoernooi Rotterdam uitgebreid te zien bij NOS

Datum nieuwsfeit: 14-02-2000
Van : voorlichting NOS Radio en Televisie d.d. : 11 februari 2000 Nr. : 49

ABN/AMRO-TENNISTOERNOOI UITGEBREID TE ZIEN BIJ NOS

Vanaf aanstaande maandag (14 februari) doet de NOS dagelijks verslag van het ABN/AMRO-tennistoernooi. De finale van dit ATP-toernooi in Rotterdam wordt zondag 20 februari a.s. uitgezonden in de middaguitzending van NOS-Studio Sport. De 27e editie van dit toernooi heeft een sterk spelersveld met 4 spelers uit de top-10 en in totaal twaalf spelers uit de top-25 van de ATP-wereldranking. Deelnemers zijn o.m. titelverdediger Kafelnikov, Rusedski, Enquist, Henman, Pioline en Moya. Nederland wordt vertegenwoordigd door Schalken, Siemerink en Wessels.

Dagelijks zendt NOS-Studio Sport in extra uitzendingen op TV2 (16.30-17.25 uur) beelden uit van de tot dan toe gespeelde partijen in het ABN/AMRO-tennistoernooi. Aan het eind van de avond (23.00-00.00 uur) is, eveneens op TV2, een overzicht te zien van de die dag gespeelde partijen in dit ATP-toernooi. Zaterdagmiddag 19 februari zijn vanaf 14.00 uur op TV2 beelden te verwachten van de eerste halve finale. Beelden van de tweede halve finale worden uitgezonden van 23.35 tot 00.20 uur op TV2. Zondagmiddag (12.10-17.23 uur, TV2) wordt de finale van dit belangrijkste tennistoernooi van Nederland uitgezonden. Commentatoren zijn: Ted van der Meer en Marcella Mesker.

Op Radio 1 besteedt de redactie van NOS-Langs de Lijn van maandag tot en met vrijdag drie keer per dag aandacht aan dit tennistoernooi. Dit gebeurt in de sportoverzichten van 12.30 en 17.30 uur en in de dagelijkse uitzending van NOS-Langs de Lijn van 22.00-23.00 uur. Op zaterdag- en zondagmiddag besteedt NOS-Langs de Lijn middels flitsen in de reguliere uitzending aandacht aan de halve finales en de finale. Theo Bakker verzorgt het commentaar.

Op NOS-Teletekst is dit tennisevenement te volgen op pagina 830 t/m 832.

Voorlichting NOS Radio en Televisie Petra Steenhoff 035 - 6775253