Tridion introduceert websitebeheersysteem DialogServer 3.3

Datum nieuwsfeit: 14-02-2000

Tridion introduceert DialogServer versie 3.3

Nieuwe versie enterprise-websitebeheersysteem biedt personalisatie, contentbeheer en dynamic publishing

AMSTERDAM, 14 februari 2000 - Internetsoftwarebedrijf Tridion maakt de beschikbaarheid bekend van DialogServer 3.3, een nieuwe versie van hun Enterprise Website Managementsysteem. De nieuwe versie van dit toonaangevende beheersysteem biedt nog meer functionaliteit en gebruiksgemak voor het beheer van grote, content-intensieve websites met een hoge mate van interactiviteit.

Corporate websites spelen inmiddels een sleutelrol in de communicatie van bedrijven met hun klanten. Veel organisaties breiden zowel het aantal websites als de functionaliteit van hun websites uit, om zo hun 'global presence' te vergroten, langdurige klantrelaties op te bouwen en hun concurrentiepositie te versterken. DialogServer van Tridion helpt daarbij door te zorgen dat on line communicatie binnen het hele bedrijfsnetwerk consistent, relevant en actueel is.

De belangrijkste verbeteringen in versie 3.3 van DialogServer hebben betrekking op personalisatie, contentbeheer en dynamic publishing.

· Personalisatie. Bezoekers van een DialogServer-website zijn al heel snel 'bekende' klanten. Met versie 3.3 worden de voorkeuren van de klant opgeslagen en bijgehouden in een persoonlijk profiel. Wanneer de klant de site nogmaals bezoekt wordt deze automatisch aangepast, zodat gepersonaliseerde, relevante informatie wordt geboden. De profielen worden in platformonafhankelijk XML opgeslagen. De website-bouwer kan dit profielcomponent eenvoudig in de website inbouwen via de gebruiksvriendelijke grafische interface van DialogServer.

· Contentbeheer. DialogServer is nu probleemloos te integreren met MS-Word. De standaard-interface van MS-Word wordt uitgebreid met twee knoppen waarmee documenten rechstreeks in DialogServer kunnen worden opgeslagen of geopend. Dankzij deze functie kan de gebruiker DialogServer-content maken en beheren zonder daarvoor zijn vertrouwde tekstverwerker te hoeven verlaten. Het meta-gegevensbeheer is uitgebreid met een thesaurus-achtige lijst keywords op meerdere niveaus, waarmee het mogelijk is aan een concept van een hoger niveau meerdere keywords te koppelen. Wanneer bijvoorbeeld 'voertuig' wordt opgevraagd kunnen daaraan keywords als 'auto', 'fiets' en 'vrachtauto' worden gekoppeld.

· Dynamic publishing. De DPL (Dynamic Presentation Layer) van DialogServer is uitgebreid in versie 3.3. Nu kan informatie, wanneer de pagina's al on line zijn, 'on-the-fly' worden toegevoegd of bijgewerkt. Daardoor is het mogelijk gegevens rechtstreeks vanaf andere systemen in te voeren, of informatie één keer op te slaan en vervolgens op meerdere pagina's in te voeren.

Ook het gebruiksgemak van DialogServer is vergroot. Versie 3.3 introduceert het roles-principe in de browser-interface van DialogServer. Het systeem past zich automatisch aan de role (functie) van de afzonderlijke gebruiker aan en geeft alleen die functionaliteit weer die de gebruiker nodig heeft voor zijn specifieke taak. Een andere uitbreiding stelt de gebruiker in staat op meerdere websites te werken terwijl maar een keer hoeft te worden ingelogd. Switchen tussen websites is hiermee een kwestie van een andere optie aanklikken in een uitrolmenu.

De introductie van macro's betekent een aanzienlijke taakverlichting, aangezien terugkerende taken kunnen worden geautomatiseerd. Er kan bijvoorbeeld een macro worden gebruikt om gelijksoortige documenten - bijvoorbeeld personeelsadvertenties - automatisch op een bepaalde pagina te plaatsen. De maker van het document hoeft dan slechts een hokje aan te vinken om de locatie aan te geven en DialogServer doet de rest.

De toegenomen functionaliteit van DialogServer is deels het gevolg van veranderingen in de architectuur, zoals de invoering van een DAL (Data Access Layer) als interface tussen de bedrijfslogica en de gegevensopslag. Het voordeel daarvan is onder meer dat DialogServer nu database-onafhankelijk is en behalve MS-SQL Server ook Oracle8i ondersteunt.

Tridion DialogServer
Tridion DialogServer is een Enterprise Website Management systeem, speciaal ontworpen voor grote ondernemingen die complexe, snelgroeiende constellaties van websites ontwikkelen en beheren. Het systeem is gebaseerd op het principe 'think global, interact local'. Met DialogServer kunnen internationaal opererende bedrijven al hun webcommunicatie vanaf het hoofdkantoor aansturen en zo de consistentie in de berichtgeving te vergroten en de brand identity te versterken. Tegelijkertijd beschikken de lokale vestigingen over de flexibiliteit om hun sites aan de plaatselijke situatie aan te passen en zo effectief te communiceren met de doelgroep in dat land. Daartoe is DialogServer uitgerust met standaardfuncties zoals global digital brand management, meertalige ondersteuning en een gebruiksvriendelijke grafische interface.

Over Tridion B.V.
Tridion is een snelgroeiend Europees Internetsoftwarebedrijf, gevestigd in Amsterdam. De oplossingen van Tridion zijn bij uitstek geschikt voor bedrijven die het Internet willen gebruiken om omzetgroei te realiseren, winstgevende en langdurige relaties met klanten op te bouwen en hun concurrentiepositie te versterken. Enkele gerenommeerde internationale organisaties die DialogServer van Tridion gebruiken als basis voor hun Internetactiviteiten zijn Ericsson, Wolters Kluwer, VISA International, KLM, Scania, Intergamma, en het Ministerie van Defensie. Voor meer informatie kunt u de website bezoeken: www.tridion.com.

Voor meer informatie:
Tridion B.V.