Satellite-serie uitgebreid met complete multimedia-modellen

Datum nieuwsfeit: 14-02-2000

Stijlvolle Satellite-serie uitgebreid met complete multimedia-modellen

Capelle a/d IJssel, 14 februari 2000 - Vandaag annonceert Toshiba twee nieuwe modellen in de blauw-zilveren serie Satellite notebook PC’s. De nieuwe Satellite 2670DVD en Satellite 2710XDVD zijn in deze consumentenreeks de eerste modellen die beschikken over de ‘mobile’ Intel Pentium III processor. Zoals alle bestaande modellen in de Satellite-familie zijn ook de nieuwe notebook PC’s bij uitstek geschikt voor consumenten die een aantrekkelijke prijs graag verenigen met kwaliteit, prestaties en design. De verwachte marktprijs* van de Satellite 2670DVD is fl. 4.849,--, die van de Satellite 2710XDVD fl. 6.379,-- (exclusief btw).

Geavanceerde applicaties zoals multimedia en het werken met Digital Video Disks (DVD) worden ook in de privé-sfeer meer en meer gemeengoed. Daarom zijn de twee nieuwe systemen -naast een diskettestation- ook standaard voorzien van een DVD-ROM speler. Met het eveneens standaard ingebouwde V.90 modem, de voor-geïnstalleerde software en de speciale Internet-toets kan snel en eenvoudig contact worden gelegd met Internet. Als men eenmaal op het World Wide Web aanwezig is, leveren de twee speciale ‘scroll’ toetsen in de polssteun een uitstekende hulp bij het navigeren door de Web-pagina’s. Dezelfde toetsen worden gebruikt voor het ‘scrollen’ door lange documenten in tekstverwerkers en spreadsheets.

De Satellite 2670DVD beschikt standaard over een Intel Pentium III processor op
450 MHz en een TFT beeldscherm van 12,1 inch. De nog krachtigere Satellite 2710XDVD heeft een 500 MHz Intel Pentium III processor en een 14,1 inch TFT beeldscherm. Beide systemen beschikken over 64 MB SDRAM (uitbreidbaar tot 192 MB) en -naast de geïntegreerde DVD-ROM speler en het diskettestation- ook over een
6,0 GB harddisk. Tevens beschikken de modellen over DVD Express software van Mediamatics om DVD video af te kunnen spelen en een speciale kabel voor aansluiting op TV.

Met de ‘Easy Keys’ op het toetsenbord kan de Web-browser snel worden gestart, terwijl daarmee ook de audio CD’s eenvoudig kunnen worden bediend. Audio CD’s kunnen worden afgespeeld zonder de noodzaak het systeem op te starten. De multimedia-toepassingen worden ondersteund door het Toshiba Bass Enhanced Sound System en stereogeluidsweergave via de ingebouwde luidsprekers.

Beide nieuwe systemen worden geleverd met Windows 98 (met de keuze uit 3 talen: Nederlands, Frans, Engels) inclusief de toepassingssoftware Microsoft Works 2000, Corel WordPerfect Suite 8, DVD Express van Mediamatics en communicatiesoftware van RingCentral.

* Toshiba verkoopt haar producten uitsluitend via haar dealerkanaal. Exacte end-user prijzen zullen door de Toshiba partners worden gecommuniceerd naar de markt.

Toshiba
Toshiba Corporation (Japan) is ‘s werelds grootste leverancier van notebook computers. Voortbordurend op de sterke positie in de zakelijke markt levert het bedrijf nu tevens notebooks voor de consumenten-markt. In 1998 is het productassortiment al uitgebreid met professionele desktop PC’s voor zowel bestaande klanten als nieuwe afnemers in de marktsegmenten MKB, PC-Privé en het onderwijs. Door deze desktop PC’s te voorzien van geavanceerde beheerfuncties, speelt Toshiba in op de sterk groeiende behoefte om de ‘cost of ownership’ van computers te verlagen. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Neuss (Duitsland), terwijl Toshiba Information Systems Benelux in Capelle a/d IJssel zorgt voor de verkoop, marketing en ondersteuning van haar personal computers in de Benelux landen. De Nederlandse website van Toshiba is te vinden onder www.toshiba.nl

Voor meer informatie:
Toshiba Information Systems Benelux
Contactpersoon: Inno Frencken, product manager
Telefoon: 010-2882364, E-mail: (inno.frencken@toshiba.nl)
_______________________________________________________________________

Noot voor redacties