Duizend soorten sierbestrating in Balkbrug

Datum nieuwsfeit: 15-02-2000

Geachte redactie,
Buiter Sierbestratingspark Balkbrug (BSB) opende in 1999 haar deuren. Binnen de wereld van tuinarchitecten en hoveniers waren de oh's en ah's niet van de lucht. Ook de particulier ontdekte al snel dat het goed toeven is op de plek waar vroeger her riviertje de Dedemsvaart stroomde. Het is op die plek waar Jan Buiter zijn Sierbestratingspark begon.
Uiteindelijk is er nu een opslagterrein van 30.000 vierkante meter. Alle gangbare sierbestratingen liggen er op voorraad. Klanten zeggen nu al: "Als Buiter het niet heeft kun je wel ophouden met zoeken". Het Sierbestratingspark zelf is 5000 vierkante meter groot en zonder twijfel de grootste in Europa. Komend voorjaar zijn er ruim 1000 verschillende soorten sierbestrating te bewonderen.
De vakpers schreef in 1999: "Tussen de plek in
Overijssel waar vroeger turf werd vervoer via het riviertje de Dedemsvaart en nu nog de Reest stroomt, is een sierbestratingspark ontstaan. Zomaar, zo lijkt het, uit het niets. Nog maar een half jaar geleden werd er het laatste graan geoogst. Daarna verwerkten denkers, noeste bouwers, sierbestraters en andere vaklieden ruim zevenhonderd (700) verschillende soorten siersteen in een park dat z"n weerga in Europa niet kent."
Er mag dan veel veranderd zijn, de Overijsselse gastvrijheid is gebleven. Koffie en entree zijn gratis. Voor nu en de komende jaren. Opvallend is ook het grote aantal tuinarchitecten en hoveniers die hun cliëntèle naar Balkbrug laten afreizen om een bezoek te brengen aan het Sierbestratingspark.
Buiter Sierbestratingspark Balkbrug koopt zelf in op alle grote internationale tuinbeurzen en kent de laatste ontwikkelingen..... en ontwikkelingsplannen!
Mijn vraag is nu of er mogelijkheden zijn om Nederlands grootste Sierbestratingspark in uw redactionele kolommen te verwerken. Ik denk dat we in Balkbrug een zeer bijzondere formule hebben gecreëerd die aanslaat bij alle tuinliefhebbers.

Ik ben als volgt bereikbaar:
Roel Zweers
(public relations BSB)
tel. 074-2456456mob. 06-54313611r.zweers@introweb.nl Ik hoop een reactie van u te vernemen. Wellicht is het mogelijk een afspraak in Balkbrug te plannen.
Met vriendelijke groet,
Buiter Sierbestratingspark Balkbrug