Subsidie voor discussie deelraad Binnenstad Amsterdam

X Gemeente Amsterdam

Subsidie voor discussie
Over deelraad Binnenstad

De komende maanden buigen bewoners, bestuurders en bedrijven zich over de vraag of er een apart stadsdeelbestuur voor de binnenstad moet komen.

Organisaties en instellingen die over dit onderwerp een discussie, lezing, symposium of workshop willen organiseren, kunnen in aanmerking komen voor een incidentele subsidie. De activiteit dient een bijdrage te leveren aan de vraag of het goed is voor Amsterdam als de binnenstad, net als andere stadsdelen, bestuurd zou worden door een zelfstandig bestuur dat door de bewoners van dat stadsdeel gekozen is.

De gemeente heeft hiervoor 30.000 gulden uitgetrokken. Voor de politieke partijen, belangenorganisaties en de drie wijkopbouworganen in de binnenstad is een bedrag van maximaal 4.000 gulden beschikbaar.

Aanvragen dienen voor 15 februari te worden ingediend bij: * Gemeente Amsterdam
College van Burgemeester en Wethouders
Afdeling Bestuurlijk Stelsel
1000 AE Amsterdam

Discussies, symposia, workshops en lezingen dienen omstreeks half april plaats te vinden.

Voor meer informatie kunt u bellen van maandag tot en met woensdag: Arnold van den Broek, telefoon 5523697.