Politiebericht Brabant Zuid-Oost

1e Persbericht van 15 februari 2000/

Politieberichten

Eindhoven: Diefstal medicijnen uit auto
Maandagmiddag tussen 14.15 uur en 14.45 uur is er op het Bokt ingebroken in een gepar-keerde personenauto. Uit de auto zijn diverse medicijnen en operatietoebehoren bestemd voor de diergeneeskunde gestolen. Ondeskundig gebruik van de medicijnen kan gevaar opleveren voor de gezondheid.

Eindhoven: Flessentrekkerij
Maandagavond om 21.25 uur is in een restaurant aan de Kruisstraat een 24- jarige man uit Eindhoven aangehouden. Hij had daar voor fl. 62,25 gegeten. Toen hij moest afrekenen weigerde hij te betalen. Tegen de verdachte is proces-verbaal opgemaakt.

Eindhoven: Diefstal auto
Dinsdagmorgen tussen 3.00 uur en 7.30 uur is er vanaf de Van Vollenhovenstraat een rode personenauto, Mercedes Benz C 180 gekentekend JF-GB-61, gestolen.

Helmond: Diefstal auto
?h Maandagavond tussen 21.45 uur en 22.00 uur is er vanaf de Hermelijnstraat een blauwe personenauto, Nissan Amiga met het Duitse kenteken HU GY-750, gestolen.
?h Een gele personenauto, Daihatsu Move met het kenteken 78-DN-TF, is maandagavond tussen 20.00 uur en 21.00 uur van de Wilhelminalaan gestolen.
?h Dinsdagmorgen tussen 3.00 uur en 8.45 uur is er vanaf de Jan van Goyenlaan een beige personenauto, Volkswagen Golf gekentekend HN-64-DH, gestolen.

Helmond: Verlichtingscontrole
Maandagavond is er op de Straakvense Bosdijk een verlichtingscontrole gehouden. Vijf fietsers kregen een proces-verbaal voor het niet voeren van verlichting.

Someren: Snelheidscontrole
?h Maandagmiddag tussen 13.00 uur en 15.30 uur is er op de Sluisstraat een snelheidscontrole gehouden. 132 voertuigen werden gecontroleerd. 21 daarvan reden sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 94 km/u. ?h Op de Boerenkamplaan is maandag tussen 16.45 uur en 19.00 uur een snelheidscontrole gehouden. Van de 644 gecontroleerde voertuigen reden er 42 sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 72 km/u.

Eersel: Inbraak in woning
Maandag tussen 7.30 uur en 21.00 uur is er ingebroken in een woning aan de Aelenstraat. Toegang tot de woning werd verkregen na forcering van het achterdeurslot. Onbekend wat er gestolen is.

Beek en Donk: Modder op de rijbaan
Maandagavond omstreeks 22.45 uur constateerde de gewaarschuwde politie dat het weg-dek nabij de kruising Muzenlaan ¡V Lieshoutseweg spekglad was. Een dikke laag modder met de daarop vallende motregen veroorzaakte daar een uitermate verkeersgevaarlijke situatie. De brandweer heeft het wegdek schoon gespoten. Tegen de veroorzaker wordt proces-verbaal opgemaakt.

Maarheeze: Inbraak in woning
Maandagavond tussen 22.00 uur en 23.15 uur is er ingebroken in een woning aan de Hugten. Toegang tot de woning werd verkregen na verbreking van de achterdeur. De in de woning afgesloten binnendeuren werden eveneens opengebroken. Uit de woning zijn beeld- en geluidsapparatuur gestolen.

Oirschot: Aanrijding met gewonden.
Dinsdagmorgen omstreeks 1.00 uur reed een 27- jarige automobiliste uit Oirschot over de Wintelresedijk. Bij haar in de auto zat een 31- jarige vrouw uit Oirschot. Door nog onbekende oorzaak raakte de bestuurster de macht over het stuur kwijt en kwam daar tegen een boom tot stilstand. De auto werd totaal vernield. Beiden slachtoffers zijn voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis.

Best: Vernieling ruit
Dinsdagmorgen omstreeks 4.10 uur trad het alarm van een winkel aan de Schakel inwerking. Bij komst van de politie bleek de voordeurruit te zijn vernield. Er wordt niets vermist.

Valkenswaard: Inbraak in bedrijfspand
Dinsdagmorgen omstreeks 4.15 uur werd er ingebroken in een bedrijfspand aan de Nieuwe Waalreseweg. Toegang tot het pand werd verkregen na vernieling van een ruit aan de voor-zijde van het pand. Het alarm trad inwerking. Uit het pand werd een kassa gestolen.

Valkenswaard: Inbraak in auto
Tussen maandagavond 20.30 uur en dinsdagmorgen 7.45 uur is er ingebroken in een geparkeerde auto aan het Crusaethof. Een achterruit van de auto is vernield. Er wordt niets vermist.

Veldhoven: Gedupeerde automobilisten
Zaterdagmorgen omstreek 2.00 uur zijn er in het uitgaansgebied aan de Heuvel meerdere geparkeerde auto¡¦s vernield. Van de auto¡¦s zijn de spiegels afgetrapt. Slechts een automobi-list deed daarvan aangifte. In het kader van het onderzoek naar deze zinloze vernielingen verzoekt de politie Veldhoven aan gedupeerde automobilisten en getuigen zich alsnog te melden.

Veldhoven: Diefstal uit kleedlokaal
Maandagavond tussen 19.30 uur en 21.00 uur zijn uit een niet afgesloten kleedlokaal, van een sportcomplex aan de Heikantsebaan, goederen gestolen. Uit kleding en sporttassen zijn een gsm, een portemonnee met daarin wat kleingeld en meerdere persoonsbescheiden weggenomen.