Informatie Budget Rent a Car nu ook via WAP

Datum nieuwsfeit: 16-02-2000

========

Informatie Budget Rent a Car nu ook via WAP

Amsterdam, 16 februari 2000 Autoverhuurder Budget Rent a Car Nederland en Wapmagic, application service provider voor mobiele applicaties, hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten om een mobiele autoverhuur informatiedienst te gaan aanbieden.

Wapmagic maakt een breed scala aan informatiebronnen en diensten geschikt voor raadpleging door mobiele telefoons en palmtop computers, op basis van het mobiele telefoonprotocol WAP (Wireless Application Protocol). Budget Rent a Car verwacht veel van deze nieuwste ontwikkeling op het gebied van mobiele informatievoorziening en Internet. De gebruiker van een mobiele telefoon kan via WAP de dichtstbijzijnde Budget-vestiging vinden en er in de toekomst zelfs meteen een auto reserveren.

WAP zal naar verwachting in hoog tempo ingeburgerd raken, vooral bij ondernemers en professionals in de vrije beroepen. WAP is de standaard voor mobiele informatiediensten; de techniek die het mogelijk maakt speciaal aangepaste Internetpagina?s op te roepen op het scherm van een mobiele telefoon of palmtop computer. WAP maakt zo van het toestel een kleine informatieterminal, inclusief e-mail opties en andere soorten datacommunicatie.
Naar verwachting zal volgend jaar over de hele wereld de helft van de nieuw verkochte GSM-toestellen over een WAP-browser beschikken.

Wapmagic is de toonaangevende leverancier voor aanbieders van informatiediensten op de recent gelanceerde M-info service van KPN Telecom. De algemene informatie op M-info is afkomstig van bekende bedrijven, zoals CNN, Telekoers en Openbaar Vervoer Reisinformatie Nederland. Daarnaast heeft men ook toegang tot KPN Telecom-diensten, zoals de telefoongids en de Klantenservice Mobiele Communicatie. M-info biedt ook informatie op het gebied van vrije tijd, de mogelijkheid tot het reserveren van auto?s en hotels, bedrijfsinformatie en persoonlijke informatie (agenda, adresboek etc).

Over Budget Rent a Car (Nederland)
Budget Rent a Car is marktleider in de autoverhuurbranche in Nederland met 17.500 personenauto?s en 2.000 bestel- en vrachtauto?s. Het autoverhuurbedrijf heeft 97 vestigingen en een hoofdkantoor in Hoofddorp.

Over Wapmagic
De Nederlandse Service Provider Wapmagic te Naarden zorgt voor de applicatieontwikkeling, het beheer van de WAP applicaties en de exploitatie ervan. Voor informatieaanbieders biedt dit een mogelijkheid om snel een positie in de mCommerce (mobiele commerce) markt te kunnen innemen en de toegang tot de diverse operators van mobiele netwerken te waarborgen.

Noot voor redacties