Rotterdamse oud-wethouder Laan nieuwe directeur ROM-Rijnmond

Datum nieuwsfeit: 15-02-2000

Rotterdam, 15 februari 2000

Jan Laan nieuwe directeur ROM-Rijnmond

De Rotterdamse oud-wethouder Jan Laan (63) is de nieuwe programmadirecteur van ROM-Rijnmond. Hij volgt Joop Linthorst op, die naar Energiened is vertrokken. Laan was vanaf 1967 tot 1990 actief voor de gemeente Rotterdam. Eerst werkte hij bij de dienst Stadsontwikkeling, later zette hij zich in voor het Openbaar Lichaam Rijnmond. Van 1982-1990 was hij wethouder van Ruimtelijke Ordening, Verkeer en Vervoer, Openbare Werken en Milieu. Laan was toen onder meer betrokken bij de plannen voor de Kop van Zuid, de Spoortunnel, het Weena en de Maasboulevard. Daarnaast was hij betrokken bij landelijke projecten op het terrein van verkeer en vervoer en was hij lid van het Comité van de Regio’s van de EU. In 1990 werd hij burgemeester van Nieuwegein.

ROM-Rijnmond is een samenwerkingsverband van enkele ministeries, de provincie Zuid-Holland, de Stadsregio Rotterdam en bedrijfslevenkoepels. Het doel van ROM-Rijnmond is komen tot een havenontwikkeling, die zowel recht doet aan het milieu als aan de economie.

Informatie
Voor meer informatie is Jan Laan vanmiddag van14.00-15.30 uur bereikbaar bij Gemeente Nieuwegein, op telefoonnummer 030-607 12 60. U kunt ook contact opnemen met Bart Jacobs, ROM-Rijnmond (010 476 20 10). Op de website van ROM-Rijnmond (www.rom-rijnmond.nl) staat een interview met Jan Laan.