Diederik Karsten CEO KPN Mobiel NV

Persbericht 16 februari 2000

Diederik Karsten CEO
KPN Mobiel NV

Drs. Diederik Karsten(43) is met ingang van heden benoemd tot CEO van KPN Mobiel NV. Hij is op dit moment directeur van de KPN Business Unit mobiele telecommunicatie.
Karsten gaat leiding geven aan het mobiele bedrijf van KPN dat de eerste helft van dit jaar gedeeltelijk naar de beurs zal worden gebracht. In eerste instantie gaat hij dat doen samen met Ed Kraaijenzank(43), die benoemd is tot CFO. Kraaijenzank was controller van Koninklijke KPN NV.

Diederik Karsten is vanaf 1996 bij KPN werkzaam binnen de mobiele telecommunicatie groep.Hij studeerde Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Na zijn studie vervulde hij verschillende functies op het gebied van Sales en Marketing . Tussen 1983-1988 bij Procter & Gamble o.a. in het Verenigd Koninkrijk. En van 1988 tot 1996 bij Pepsico in de Verenigde Staten en Duitsland.
Kraaijenzank was vanaf 1988 bij KPN werkzaam in diverse financiële managementfuncties.

KPN Mobiel streeft een Europese toppositie na. Met de acquisitie van 77.5l % in de Duitse operator E-plus, eind vorig jaar, werd een belangrijke stap gezet bij de verwezenlijking van deze ambitie.
KPN mobiel wordt hierdoor een pan- Europese operator met meer dan 8 miljoen klanten. KPN Mobiel is op dit moment daarmee actief in Nederland, Duitsland (E-plus), België(KPN Orange), Hongarije (Pannon) Oekraïne (UMC) Bulgarije (Mobikom,overnameproces loopt nog) en in Indonesië (Telkomsel).

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties