Chrystal content management tool geschikt voor Sun Solaris

Datum nieuwsfeit: 16-02-2000

Cross-platform ondersteuning door Java-toepassing:

Chrystal maakt content management tool geschikt voor Sun Solaris

Amstelveen, 16 februari 2000 -- Chrystal Software, een Xerox New Enterprise Company, heeft haar content management tool Astoria geschikt gemaakt voor de Sun Solaris-omgeving. Gebruikers kunnen hierdoor oplossingen gebaseerd op eXtensible Markup Language (XML) en Structured Graphical Markup Language (SGML) toepassen binnen Solaris- en gemengde omgevingen. Tot de functionaliteiten behoren content management, Internet-toegang voor het bekijken en/of bewerken van content en verbindingen met gangbare bewerkingssoftware.

Voor de Solaris-integratie gebruikte Chrystal Java-technologie voor de toegang tot, bewerking en aanlevering van documenten op afstand via Internet. Dit gebeurt via een standaard Internetbrowser op de Sun-desktop. Naast XML/SGML kunnen ook bestanden zoals afbeeldingen, tekstverwerkingsbestanden en bestandsformaten van andere client-software worden opgehaald en afgeleverd.

Astoria
Astoria is een content management oplossing voor productie, beheer, vertaling, toegankelijkheid en bewerking van technische teksten. Met de software kunnen alle types gestructureerde documenten worden geproduceerd en gepubliceerd. Daarbij wordt gebruik gemaakt van systemen als ADEPT Editor en Epic van Arbortext en Adobe’s FrameMaker+SGML. Met haar Web Services biedt Chrystal Software iedereen binnen organisaties on-line toegang tot bedrijfsinformatie binnen een veilige en aanpasbare omgeving. Met Astoria Advisor is het niet langer nodig om documenten in geprinte vorm te verspreiden ten behoeve van correctierondes.

Chrystal Software
Chrystal Software is een Xerox New Enterprise onderneming met een toonaangevende positie in content management technologie en werkt voor grote organisaties in onder andere de auto-, luchtvaart- en telecommunicatie-industrie. Astoria 3.0 is een content management oplossing voor de productie van technische teksten en andere gestructureerde documenten. In Nederland wordt Astoria op de markt gebracht en ondersteund door Xerox Professional Services. Meer informatie over Chrystal Software is terug te vinden op Internet, www.chrystal.com.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket aan IT-diensten, op het gebied van documentproductie, electronisch documentbeheer, documentaire informatiesystemen, kennismanagement en workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de SOHO-, kantoor-, productie- en service-omgeving en bedrijfskritische documentbeheertoepassingen is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1999 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,2 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.000 mensen werkzaam.

Noot voor redacties