CSS acquireert Wellinga IT

Den Bosch, 16 februari 2000

* CSS ACQUIREERT WELLINGA IT

* ONDERHANDSE PLAATSING NIEUWE AANDELEN

Computer Services Solutions Holding N.V. heeft in principe overeenstemming bereikt met Wellinga Kantoorpartners B.V. over de overname van Wellinga IT in Enschede. Bovendien heeft CSS onderhands
700.000 nieuwe aandelen geplaatst bij institutionele beleggers in binnen- en buitenland.

De opbrengst van de emissie wordt aangewend voor de financiering van de recent aangekondigde overname van Lincom Telecommunicatie, de overname van Wellinga IT, de opstart van de E-business portal @COST+, alsmede voor in de toekomst te realiseren acquisities en versterking van het eigen vermogen. Zowel Lincom als Wellinga IT zullen in 2000 bijdragen aan de winst per aandeel van CSS.

Wellinga IT
Wellinga IT gevestigd in Enschede heeft een winstgevend omzetniveau van circa f 15 miljoen (EUR 7,4 miljoen) en is met 40 medewerkers actief op het gebied van verkoop en service van ICT-netwerken. De onderneming heeft vooral met EXACT-Software een belangrijke marktpositie in het oosten van het land. Hierdoor zal CSS haar leidende positie op het gebied van EXACT op de Nederlandse markt verder kunnen uitbouwen. De overname past in de strategie van CSS om in alle belangrijke regionale centra van de Benelux een vooraanstaande positie in te nemen. De vakbonden en de SER-fusiecommissie zijn geïnformeerd over de voorgenomen overname. CSS verwacht de transactie binnen enkele weken te kunnen afronden.

De Directie

Voor meer informatie:
Jan Vlasveld, Directievoorzitter Computer Services Solutions Holding N.V.
Telefoon 073-6441900
Website: www.css.nl

Profiel CSS

CSS is een ICT service provider met een vooraanstaande positie in ICT-oplossingen voor zakelijke eindgebruikers in met name kleine en middelgrote organisaties in de Benelux. CSS heeft een omzetniveau van meer dan f 600 miljoen (EUR 272,3 miljoen) en biedt via 22 vestigingen in Nederland en België en ruim 2.000 medewerkers een breed pakket diensten (advies, implementatie en beheer) en systemen (software en hardware) aan gebruikers van ICT. CSS levert aan in totaal meer dan
16.000 afnemers een uitgebreid assortiment diensten en producten van marktleiders zoals Microsoft, Novell, SAP, Exact, MTMS, Oracle, Compaq, IBM, Hewlett Packard, Cisco, Citrix, Siemens en Lucent Technologies.

De onderneming is georganiseerd in vier complementaire business units: CSS System Integration, CSS Professional Resources, CSS Outtasking en CSS Communication & Frontoffice. De consultants en engineers van CSS houden zich hoofdzakelijk bezig met activiteiten op het gebied van netwerken. Deze activiteiten kennen een sterke groei, vooral door de snelle en revolutionaire ontwikkelingen op het gebied van internet en datacommunicatie.

De onderneming maakte onlangs voorlopige jaarcijfers over 1999 bekend. De nettowinst van CSS kwam uit op f 30,2 miljoen (EUR 13,6 miljoen), ten opzichte van f 10,1 miljoen (EUR 4,6 miljoen) in 1998. De winst per aandeel steeg met 32% tot f 1,85 (EUR 0,84) tegen f 1,40 (EUR 0,64) in 1998. De definitieve cijfers over 1999 zullen 14 maart aanstaande voorbeurs bekend worden gemaakt.

Na een aanvankelijke notering aan de NMAX is CSS sinds 20 december
1999 genoteerd aan de Officiële markt van de AEX-Effectenbeurs te Amsterdam.