PvdA vraagt minister maatregelen voor veiligheid helikopters

Datum nieuwsfeit: 16-02-2000
Partij van de Arbeid

16 februari 2000

PvdA vraagt minister maatregelen voor

veiligheid in helikopters

Vandaag heeft de vaste Kamercommissie voor Verkeer ingestemd met het verzoek van de PvdA-fractie de minister van Verkeer en Waterstaat te vragen welke maatregelen zij heeft genomen om de veiligheid aan boord van helikopters te garanderen. Voor het uitkomen van het rapport van de Raad voor de Transport-veiligheid (RvTV) over het onderzoek naar het ongeval met de KLM-helikopter in 1997 was al bekend dat een aantal tekortkomingen, waaronder het ontbreken van een aantal veiligheidsvoorzieningen, ook bij bestaande helikoptervluchten nog steeds aan de orde zijn.

Aan minister Netelenbos is gevraagd of zij de opvatting deelt, dat, indien sprake is van ondeugdelijk reddingsmateriaal, er zo spoedig mogelijk aanpassingen nodig zijn. De PvdA wil graag weten welke maatregelen de minister neemt - of heeft genomen vooruitlopend op haar reactie op het rapport van de RvTV - om de veiligheid aan boord van helikopters te garanderen en eventueel te verbeteren.

Voor meer informatie: Rob van Gijzel, telefoon: 070-318 2748