Politiebericht Brabant-Noord

Korps: Brabant-Noord, plaats: Uden 16-02-2000

Persbericht district de Leijgraaf/

CONTROLE SNELHEID
Tijdens een snelheidscontrole op de Violierstraat heeft de politie dinsdagmorgen de snelheid van 956 voertuigen gemeten. 96 bestuurders bleken te hard te rijden, de hoogst gemeten snelheid bedroeg 85 km/u. waar 50 km/u. is toegestaan. Op de Leeuweriksweg in Uden re-den dinsdagmiddag 32 bestuurders te hard. De snelheid van 422 voertuigen is gemeten. De hoogste snelheid bedroeg 71 km/u.

DIEFSTAL AUTO
Dinsdag is tussen 10.00 en 18.00 uur een auto gestolen in Uden. De auto, een blauwe Opel Kadett, kenteken XV-62-YB, stond geparkeerd aan de Pastoor Spieringsstraat.

VERNIELING KUNST
Tussen dinsdagavond en woensdagmorgen vernielden onbekenden een kunstwerk bij een school aan de Sint Annastraat in Uden. Het kunstwerk, een stenen boog, bleek in stukken in de zandbak te liggen. Ook werden enkele muren beklad. Het totale schadebedrag is onbekend.