Politiebericht Brabant-Noord

Politiebericht

Korps: Brabant-Noord, plaats: Boxtel 16-02-2000

Persbericht district Aa & Dommel/

STOKEN ZONDER VERGUNNING (Vught)
Dinsdagavond is een 53-jarige man uit Vught bekeurd omdat hij aan het stoken was zonder vergunning. Op een perceel aan de Esscheweg in Vught had de man een vuur aangelegd dat voor het verkeer overlast veroorzaakte. De man bleek niet in het bezit van een vergunning om te stoken.

INBRAAK WONING (Middelrode)
Dinsdagmiddag of ?avond is ingebroken in een woning aan de Hovel in Middelrode. Een deur van de woning werd opengebroken, waardoor men binnen kon komen. Een aantal spul-len zoals een televisietoestel werden gestolen. Kennelijk zijn de inbrekers gestoord, er ston-den namelijk veel spullen klaar om te worden meegenomen.

INBRAAK BEDRIJF (Boxtel)
In de nacht van dinsdag op woensdag is ingebroken in een bedrijf aan de Industrieweg in boxtel. Nog onbekend is hoe men is binnen gekomen. Uit het bedrijf werden twee taxi?s, een computer en een aantal reservesleutels werden gestolen. De gestolen auto?s zijn, een blauwe Mercedes E220 met het kenteken PT-XJ-20, ter waarde van ongeveer fl. 50.000,- en een zwarte Mercedes E 200 CDI, met het kenteken 43-DV-SX, ter waarde van fl. 100.000,-.

ONMIN (Vught)
In Vught aan de Kampdijklaan\Honderdmorgensedijk ontstond dinsdag rond 17.15 uur een ruzie tussen twee automobilisten. Een 56-jarige automobilist uit Engelen wilde vanaf de Kampdijklaan de Honderdmorgensedijk oprijden. Terwijl de man halverwege de brug was reed hem van tegenovergestelde zijde een andere auto tegemoet. Dit betrof een rode Honda. Deze bestuurder reed ook de brug op en stopte tegenover de Engelenaar. Hierdoor ontstond een impasse. Volgens de verkeersborden mocht de Engelenaar voorgaan. De Engelenaar stapte na enkele minuten maar eens uit zijn auto om contact te zoeken met de andere be-stuurder. Deze stapte uiteindelijk uit zijn wagen en sloeg een flink aantal malen op de Enge-lenaar in. Inmiddels genaderde voorbijgangers lukte het om de twee bestuurders uit elkaar te halen. Na dit voorval heeft uiteindelijk de onbekende tegenligger de Engelenaar doorgelaten doordat hij zelf achteruit reed. De onbekende bestuurder was ongeveer 25 jaar, gekleed in een lichtkleurige trui en ongeveer 1.90 meter lang. De politie verzoekt getuigen zich te melden.

INBRAAK AUTO (Berlicum)
In de nacht van dinsdag op woensdag is ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Rijskamp in Berlicum. Een ruit van de auto werd vernield. De autoradio-cdspeler en een aantal CD?s werden gestolen.
In dezelfde nacht is ook ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Oude Pastorie-weg in Berlicum. Een portier van de auto werd opengebroken. Een tas werd gestolen.

ILLEGALE ZENDER UIT DE LUCHT (Esch)
Woensdagmorgen is door de radiocontroledienst in samenwerking met de politie een illegale radiozender uit de lucht gehaald. Zowel bij de politie als bij de radiocontroledienst waren klachten over storingen binnen gekomen. De zender, radio Rodeo, zond sinds juni 1999 uit vanuit een woning in Esch. Tegen de 40-jarige bewoner is proces-verbaal opgemaakt.