Regiobestuur D66 Haarlem roept leden bijeen

Datum nieuwsfeit: 17-02-2000

17 februari extra ARV

TE Haarlem

Regiobestuur roept leden bijeen!

Het Regiobestuur organiseert op 17 februari 2000 een extra Algemene Ledenvergadering (ARV) waar gesproken zal worden over de bevindingen van de commissie Elzinga.

Tijdens deze vergadering is er gelegenheid om moties in te dienen voor het Landelijke congres op 25 maart in Amersfoort.

ARV over: `Staatscommissie Dualisme en lokale democratie'

Op donderdag 17 februari a.s. organiseert het Regiobestuur een extra Regiovergadering die in het teken staat van de Commissie Elzinga. Deze commissie heeft onderzocht op welke wijze het lokaal bestuur gedualiseerd kon worden. Daarbij heeft de commissie onder andere aandacht besteedt aan de eventuele invoering van een gekozen burgemeester en de combinatie dan wel spreiding van verkiezingen. De `Staatscommissie Dualisme en lokale democratie' (Commissie-Elzinga) heeft half januari haar advies uitgebracht en daarmee veel commotie veroorzaakt. Aangezien we op het komende congres zullen spreken over ` Burger en Bestuur' vond het regiobestuur het zinvol om een extra Regiovergadering te organiseren over deze commissie en haar bevindingen. Tijdens de bijeenkomst, op 17 februari, zullen we met verschillende gastsprekers, waaronder D66 voorzitter Gerard Schouw, dicussieren over het rapport en de consequenties daarvan. Ook is er gelegenheid om moties in te dienen voor het komende congres op 25 maart in Amersfoort.

Rapport Elzinga op internet:

www.staatscommissie-dualisme.nl/rapport/

Afscheid...

Tijdens deze extra ARV - die in het teken van de commissie Elzinga staat- nemen we ook afscheid van ons bestuurslid Yellie Alkema. Mocht u interesse hebben om het Regiobestuur te versterken dan stellen wij dat zeer op prijs. Op de komende ARV (17 februari) kunt u zich kandidaat stellen voor de functie van Algemeen Bestuurslid. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met een van de bestuursleden (z.o.z.).

Datum: 17 februari 2000

Plaats: Café"De Beiaard" (voorheen Stadscafé), Zeilstraat 56/58 Haarlem.

Aanvang: 20.00 uur

Per OV: Vanaf het station richting Grote Markt lopen, dan rechtsaf Zeilstraat in.

Per auto: Parkeren in garage de Raaks.

(meer info: Joost Boermans, Regiovoorzitter mobiel: 06-515.58.467 (j.boermans@d66.nl)) (c) 1998, 1999, 2000 Joost Boermans