Eerste fase verkoop Stork Engineering Group afgerond

Stork Group

Naarden, 17 februari 2000

Eerste fase verkoop Stork Engineering Group afgerond

Stork N.V. en Jacobs Engineering Group (VS) hebben op 16 februari jl. de transacties afgewikkeld waardoor nu reeds het grootste deel van de Stork Engineering Group is overgegaan naar de Amerikaanse Jacobs Engineering Group.

Het overnamebedrag voor dit deel van de transactie is ca. NLG 55 miljoen. De hierbij betrokken ingenieursbureaus vertegenwoordigen ca.
1.500 medewerkers en ca. NLG 375 miljoen van de netto omzet van de Stork Engineering Group.

Het gaat hierbij om de ingenieursbureaus in België, Duitsland, Thailand, Maleisië, Singapore, Indonesië en de Nederlandse bedrijven Stork Alpha Engineering, Stork IBN en de vestiging van Stork Engineers & Contractors in Meerssen.

Het ingenieursbureau Stork Engineers & Contractors met vestigingen in Amsterdam, Rotterdam en Schiedam zal eveneens worden overgedragen aan Jacobs, echter op zijn vroegst in 2001 en na een in 2000 uit te voeren en inmiddels in gang gezette reorganisatie. Voor deze reorganisatie is ten laste van 1999 een voorziening getroffen (zie ook ons persbericht van 17 november 1999). De hierbij betrokken ingenieurs-bureaus vertegenwoordigen een netto omzet van ca. NLG 330 miljoen en tellen ca.1.100 medewerkers.

Met ingang van heden is er een intensieve samenwerking op commercieel gebied tussen Stork Engineers & Contractors en Jacobs Engineering Group. Stork realiseert een totale jaaromzet van ca. NLG 5 miljard in de marktsegmenten Textile Printing, Food Processing, Aerospace en Technical Services.

Informatie voor de pers:

Stork N.V.

J.A. Huurdeman

Tel. 035 - 695 75 55

06 - 53 82 31 46

N.B.: Zie ook onze persberichten d.d.:

* 24 augustus 1999

* 17 november 1999