Duizenden leveranciers in Windows 2000-certificatie

Datum nieuwsfeit: 17-02-2000
Toonaangevende softwareleveranciers bouwen innovatieve oplossingen voor Windows 2000

Duizenden softwareleveranciers nemen deel aan Windows 2000-certificatieprogramma

Schiphol-Rijk/Brussel, 17 februari 2000 - De ondersteuning voor het Windows 2000-platform door softwareleveranciers (ISV's: Independent Software Vendors) is enorm. Zo bieden de Microsoft Windows 2000 Global Launch Partners Adobe, Commerce One, i2 en SAP een complete reeks diensten, oplossingen inclusief ondersteuning. Daarnaast hebben ruim 3.000 ondernemingen aangekondigd dat zij bijna 8.000 Windows 2000 Ready-applicaties zullen uitbrengen. Achtentwintig applicaties hebben reeds het Windows 2000 Certified-logo ontvangen, hetgeen meer is dan het aantal applicaties met een certificatielogo ten tijde van de lancering van Windows 95. Ook zullen meer dan 170 leden van het Windows 2000 ISV early-adopter programma Microsoft helpen klanten over de hele wereld de beste oplossingen aan te bieden.

"Dankzij de samenwerking met de Windows 2000 Global Launch Partners, de Certified Application-leveranciers en de deelnemers aan het FirstWave2000-programma, kunnen we klanten een uitgebreide reeks van compatibele, creatieve en innovatieve oplossingen op het Windows 2000-platform aanbieden," aldus Deborah Willingham, vice president of Windows Marketing bij Microsoft. "Er zijn al duizenden oplossingen beschikbaar en de kansen liggen wijd open voor ontwikkelaars bij de lancering van Windows 2000."

Windows 2000 Global Launch Partner ISV's
"Het is cruciaal dat onze klanten kunnen beschikken over een complete reeks professionele web-ontwikkeltools die geoptimaliseerd zijn voor Windows 2000," stelt Bryan Lamkin, vice president of marketing bij Adobe Systems. "De combinatie van Microsoft's nieuwe besturingssysteem en Adobe's vaste streven om onze desktopapplicaties te certificeren voor Windows 2000 zorgt ervoor dat klanten de beste oplossingen krijgen voor het ontwikkelen van dynamische en fraai vormgegeven websites."

"Als Windows 2000 Global Launch Partner zijn we blij dat we dit nieuwe platform kunnen gebruiken voor al onze oplossingen," aldus Mark Hoffman, CEO van Commerce One. "De beheersbaarheid en bedrijfszekerheid zijn ideaal voor de Commerce One's MarketSite, Auction Services en BuySite, een complete e-commerce oplossing voor directe interactie tussen aanbieders en afnemers, waarmee het hele verkoopproces kan worden gestroomlijnd."

"Klanten die TradeMatrix, de elektronische business-to-business marktplaatsoplossing van i2, gebruiken, profiteren van de flexibiliteit en beheersbaarheid van het Windows 2000-platform," zegt Sanjiv Sidhu, chairman en CEO van i2. "Windows 2000 is een robuust platform voor de deelnemers aan i2 Tradematrix, waarmee ze kunnen samenwerken met aanbieders en leveranciers, bedrijfsprocessen kunnen optimaliseren en de efficiency kunnen verhogen."

"De combinatie van mySAP.com en Windows 2000 voorziet klanten over de hele wereld van geavanceerde zakelijke Internet-oplossingen op basis van een bedrijfszeker en schaalbaar platform," besluit Cheryl C. Groover, vice president of strategic alliances bij SAP America. "We zijn blij dat we vandaag, tijdens de officiële lancering van Windows 2000, direct ondersteuning kunnen bieden voor dit nieuwe platform. Klanten hebben daardoor nog meer keuze bij het implementeren van mySAP.com-oplossingen. Organisaties die SAP-oplossingen draaien op Windows 2000 zullen profiteren van flexibele oplossingen die direct geschikt zijn voor Internet, met een lage total cost of ownership."

Certified for Windows 2000 Application-programma en Windows 2000 Readiness Het Certified for Windows 2000 Application-programma is een rigoureuze technische specificatie. Hieraan kunnen klanten applicaties herkennen die betrouwbaar, veilig en beheersbaar zijn, en ontworpen om volledig gebruik te maken van de nieuwe mogelijkheden in Windows 2000. Applicaties met het Certified for Windows 2000 Application-logo hebben een uitgebreide en onafhankelijk geverifieerd testproces doorlopen. Onder de softwareleveranciers die inmiddels door VeriTest Laboratories zijn gecertificeerd als Certified for Windows, bevinden zich: Alibre, BMC Software, Caere, Damgaard, Executive Software International, Fabasoft, FileNET, Gemplus, Microsoft, Mission Critical Software, Navision Software, NetIQ, Pivotal, Prophet 21, PTC, Scansoft, Symantec, TG Group en WRQ. Daarnaast worden er momenteel applicaties van nog 40 leveranciers getest voor het Certified for Windows 2000-logo.

Meer dan 3.000 softwareleveranciers hebben aangekondigd dat zij in totaal bijna 8.000 Windows 2000 Ready-applicaties zullen introduceren. Deze categorie bestaat uit software die compatibel is met Windows 2000, uitgebreid is getest en ondersteund wordt door de softwareleverancier. Microsoft heeft dit initiatief gesteund met testlabs over de hele wereld waar compatibiliteitstests uitgevoerd worden. Klanten die de status van applicaties willen weten, kunnen de Windows 2000 Readiness website bezoeken, op www.microsoft.com/windows2000/upgrade/compat/search/.

Softwareleveranciers die lid willen worden aan het Windows 2000 Readiness-programma, kunnen zich inschrijven op msdn.microsoft.com/osig/. Windows 2000
Het Microsoft Windows 2000 platform is bij uitstek geschikt voor de nieuwe generatie zakelijke automatiseringsoplossingen en voorziet in alle behoeften van klanten, uiteenlopend van laptops en desktops tot high-end, geclusterde servers. Met dit besturingsplatform kunnen organisaties hun bedrijf geschikt maken voor Internet, met een betrouwbare, beheerbare infrastructuur die geoptimaliseerd is voor zowel bestaande als nieuwe hardware. Meer informatie over Windows 2000 is te vinden op www.microsoft.com/benelux/windows/ en www.microsoft.com/benelux/technet/.

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te bieden tot een prettiger en gemakkelijker gebruik van de computer, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74 Microsoft N.V., Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 - 704 33 22 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.

Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de Microsoft Benelux website op pagina www.microsoft.com/benelux/press/.

Microsoft en Windows zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.