GENICOM en Sabre leveren ticketprinters voor reisagenten

Datum nieuwsfeit: 17-02-2000

Persbericht

GENICOM en Sabre leveren de komende vijf jaar nieuwe ticketprinters voor reisagenten

Den Bosch, 17 februari 2000 -- GENICOM en Sabre kondigen een nieuwe, vijfjarige overeenkomst aan om ATB1500mrp printers -een nieuwe generatie van snellere, betaalbare, makkelijk te gebruiken printers voor vliegtickets en reisbeschrijvingen- te produceren.

GENICOM werkt al meer dan 12 jaar nauw met Sabre samen om aan de unieke printereisen van het bedrijf tegemoet te komen. Samen hebben zij nieuwe technologieën ontwikkeld, waaronder: een geavanceerde datacompressie techniek dat referentietabellen gebruikt om sneller en efficiënter te printen vliegticket-printing middels thermische printers die het printen nog makkelijker en efficiënter maken waardoor het gebruik van linten en/of toners overbodig is

De ATB1500mrp printer is ontworpen om te voldoen aan de specifieke eisen van de Sabre-klanten voor het printen van hoge volumes. De ATB1500mrp is daarom sneller dan de ATB printers die Sabre-klanten nu gebruiken, maar kost de helft: een duidelijk voordeel voor reisagenten gedurende de periode waarin krimpende commissies kostenbesparing noodzakelijk maken.

Om de productiviteit van reisagenten te verhogen, hebben de ingenieurs van GENICOM en Sabre een meer gebruikersvriendelijk controlepaneel ontworpen en het menustructuur en het itemselectieproces vereenvoudigd. De ATB1500mrp printer is voorgeprogrammeerd met de vier configuratie-instellingen die door reisagenten van Sabre worden gebruikt. Het vereenvoudigde set-up programma van Sabre maakt het veranderen van de instellingen nadat de printer is geïnstalleerd, erg makkelijk.

De ATB1500 kan thermische coupons van Amerikaans formaat printen, maar zodanig ingesteld worden dat het ook op standaard Europees papier afdrukt. De papierinvoer van de ATB1500 is tevens vereenvoudigd. Ook kan de ATB1500 magnetische cijfers en/of voorraadbeheernummers lezen en heeft GENICOM alle internationale ontwerpen van het Sabre-systeem in het internationale model van de ATB1500 geprogrammeerd om wereldwijd de printertoepassingen van Sabre te ondersteunen.

Het Amerikaanse model van de Sabre ATB1500 printer is nu reeds verkrijgbaar bij Sabre verkooporganisaties. Het internationale model zal gedurende het tweede kwartaal van 2000 vrijgegeven worden.

Over GENICOM
GENICOM Corporation is een wereldwijde leverancier van netwerkintegratie, multi-vendor diensten en printers met een focus op de client/server en middenmarkt en 25 jaar dienst in de reisindustrie. GENICOM ontwerpt en levert een brede reeks high-performance seriële matrix printers, regel matrix printers, pagina printers, thermische printers, en printers voor de reisindustrie. Aanvullend levert GENICOM een complementaire lijn van printerbenodigdheden, onderdelen en services. GENICOM is de leverancier van DIGITAL en COMPAQ printerproducten en heeft een hoofdkantoor in Washington D.C. Voor meer informatie kunt u terecht op de Web site: www.genicom.com.

Over Sabre
Sabre is wereldleider in het aanbrengen van informatietechnologie om aan de eisen van de reis- en transportindustrie te voldoen. Met geavanceerde en innovatieve technologische vakkundigheid levert Sabre progressieve oplossingen. Het hoofdkantoor van Sabre is in Dallas, Texas gehuisvest, maar het bedrijf heeft 10.000 werknemers in 45 landen. De inkomsten van Sabre in 1999 bedroegen 2,4 miljard, een stijging van 5,6% in vergelijking met de inkomsten in 1998. De netto winst bedroeg 264 miljoen, een stijging van 15,2% in vergelijking met het vorige jaar. Meer informatie over Sabre kunt u vinden op www.sabre.com.

Sabre en het Sabre logo zijn geregistreerde handelsmerken van een zustermaatschappij van Sabre Inc.

PERSCONTACT:
Hinke de Koning Communicatie
Telefoonnummer: +31 (0)187 - 470 233
E-mail: (pers@dekoningcom.nl)
www.dekoningcom.nl

GENICOM
Bernd van de Weteringh, Sales en Channel Manager Nederland Telefoonnummer: +31 (0)73 - 645 81 50
E-mail: (bernd.van.de.weteringh@genicom.nl)
www.genicom.com