Wijziging eigendomsverhoudingen ingenieursbureau Cumae B.V.

Datum nieuwsfeit: 17-02-2000

Wijziging eigendomsverhoudingen ingenieursbureau Cumae B.V.

Cumae B.V., projectmanagers en ingenieurs, te Arnhem, maakt bekend dat de eigendomsverhoudingen zijn gewijzigd. Tauw B.V., een onafhankelijk ingenieursbureau dat in 1996 toetrad als aandeelhouder, heeft haar belang van 9,07% verkocht en overgedragen aan Kuling & Kuling B.V., de houdstermaatschappij van ir. J.M. Kuling, voorzitter van de Raad van Bestuur van Cumae B.V. Daardoor is het belang van Kuling & Kuling B.V. in Cumae B.V. vergroot tot 13,26%. De reden voor deze transactie is gelegen in het feit dat ingenieursbureau Tauw zich geheel wil toeleggen op haar eigen kernactiviteiten en het minderheidsbelang in Cumae daarbij niet langer past.

Profiel Cumae

Cumae heeft de laatste jaren een snelle ontwikkeling doorgemaakt vooral door acquisities van een aantal bestaande ingenieursbureaus. Daardoor is Cumae inmiddels opgeklommen tot de top-25 van Nederlandse ingenieursbureaus. Cumae is actief in de Nederlandse markt voor projectmanagement en ingenieursadviezen ten behoeve van kleine, middelgrote en grote projecten in de sectoren bouw en industrie. Over 1999 is een omzet behaald van circa NLG 24 miljoen met ruim 200 medewerkers. Grootaandeelhouder van Cumae B.V. is APM business partners N.V., te Arnhem, met een belang van 86,74%.

Arnhem, 17 februari 2000
Cumae B.V.