Wegener dochter lanceert website 'Golfsite.nl'

Datum nieuwsfeit: 17-02-2000

Wegener dochter lanceert 'Golfsite.nl'

Wegener Golf BV en Equipe BV lanceren - in samenwerking met de Nederlandse Golf Federatie - een nieuwe unieke golfsite onder de naam 'golfsite.nl'.

Golf is nog steeds één van de snelst groeiende sporten in Nederland. Nederland telt inmiddels ruim 158.000 actieve golfers.

De samenwerking tussen Wegener Golf en Equipe is gebaseerd op het inbrengen van de uitgebreide content op golfgebied waarover beide ondernemingen beschikken. Vandaar dat de nieuwe site onder meer wereldwijde actuele golfinformatie kan bieden, informatie over golfbanen in Europa, over aanrijroutes naar de banen, over handicapsystemen en informatie van de Nederlandse Golf Federatie zal bevatten, alsmede informatie van alle golf-gerelateerde bedrijven, GVB examenvragen, een interactieve golfshop voor equipment en boeken, golftips van professionals, etc. etc. Door het raadplegen van de nieuwe site zal de bezoeker snel en goed op de hoogte raken van alle ontwikkelingen op golfgebied, zowel nationaal als internationaal.

Wegener Golf BV is in Nederland toonaangevend op het gebied van golfbladen, met titels als GOLFJournaal (officieel orgaan van de Nederlandse Golf Federatie), Golfers Magazine (een kwalitatief hoogstaand sports lifestyle blad) en GolfNieuws, een in samenwerking met de Nederlandse Golf Federatie uitgebracht nieuw magazine voor houders van een golfvaardigheidsbewijs, die niet zijn aangesloten bij een golfvereniging.

Uitgeverij Equipe BV is marktleider op het gebied van golfgidsen, instructieboeken, computerprogramma's en video's op golfgebied. De meest in het oog springende uitgave is de gids "Golf in Nederland" (in samenwerking met de Nederlandse Golf Federatie) waarvan dit jaar de 20e editie zal verschijnen

Apeldoorn, 17 februari 2000

Raad van Bestuur
Wegener Arcade NV