Damgaard opnieuw eerste leverancier ERP-software

Datum nieuwsfeit: 17-02-2000

Damgaard B.V.

Damgaard opnieuw de eerste leverancier van ERP-software ter wereld met een Microsoft-certificering

DAMGAARD OPNIEUW DE EERSTE LEVERANCIER VAN ERP-SOFTWARE TER WERELD MET EEN MICROSOFT-CERTIFICERING

Nieuwegein, 17 februari 2000 - Damgaard heeft vandaag, als de eerste leverancier van ERP-systemen (Enterprise Resource Planning) ter wereld, een certificering voor Windows 2000 Server verkregen. Hiermee bevestigt Damgaard eens te meer haar vooraanstaande positie op technologisch gebied ten aanzien van bedrijfsoplossingen voor kleine en middelgrote ondernemingen.

Kort voor kerstmis vorig jaar kondigde Damgaard al aan dat Damgaard Axapta als eerste ERP-oplossing ter wereld zou worden gecertificeerd voor Microsoft Windows 2000 Professional.

Dankzij deze accreditering is Damgaard nu de enige leverancier van ERP-software die zowel de client- als de serverkant van Windows 2000, Microsoft's nieuwe besturingssysteem, kan ondersteunen. Dit biedt de garantie dat Damgaard Axapta optimaal gebruik maakt van de nieuwe technologische opties, en zonder problemen op dit nieuwe platform kan worden gebruikt.

Microsoft Windows 2000 is de opvolger van het veelgebruikte Windows NT. Veel ondernemingen zijn momenteel al bezig met de overstap naar Windows 2000. Voor hen is het dan ook belangrijk dat ze een bedrijfsoplossing kunnen kiezen die Windows 2000 aan zowel de client- als de serverkant ondersteunt.

Windows 2000 wordt vandaag door Microsoft geïntroduceerd op de Windows 2000 Expo in San Francisco. Van alle bedrijven ter wereld zijn er slechts 19 als exposant op deze expositie aanwezig - Damgaard is er één van.

De introductie van Windows 2000 is naar verwachting de belangrijkste introductie binnen de IT van dit jaar en zal dan ook veel aandacht krijgen van de internationale IT-industrie en van de pers. Meer informatie over dit evenement kunt u lezen op:
www.windows2000expo.com/frmSpons.htm

Damgaard legt tijdens de ontwikkeling van al haar producten grote nadruk op het hanteren van de Microsoft-standaards. Het feit dat Damgaard als eerste leverancier van ERP-software ter wereld voor Damgaard Axapta een certificering voor Windows 2000 Server heeft verkregen, is voor Damgaard dan ook van grote strategische betekenis, en het maakt de relatie tussen Damgaard en Microsoft nog hechter.

De directie van Damgaard verwacht niet dat deze certificering een directe invloed zal hebben op de omzet van Damgaard in 2000.

Axapta
Axapta, in 1998 geïntroduceerd, is volledig door Damgaard in eigen huis ontwikkeld op basis van een oorspronkelijke, op componenten gebaseerde three tier-architectuur. Het is een internationale applicatie die meerdere talen en valuta ondersteunt. Axapta biedt modules voor Financiën, Handel, Logistiek, Projectmanagement, Productie, Supply Chain Management en Customer Relationships. Alle deze modules kunnen via het Internet, producten van derden en maatwerkapplicaties benaderd worden. Verder maakt de MorphX ontwikkelsuite van Damgaard een snelle implementatie en eenvoudig beheer met uitgebreide functionaliteit mogelijk.
Damgaard
Damgaard is in Scandinavië het meest toonaangevende softwarebedrijf op het gebied van Enterprise Resource Planning. De vestiging Damgaard B.V. in Nieuwegein houdt zich actief bezig met marketing en distributie van, en dienstverlening voor Concorde XAL- en Axapta-softwaretoepassingen, en werkt hiertoe samen met een netwerk van geautoriseerde businesspartners in de Benelux. Damgaard heeft reeds 15 jaar ervaring in ERP en heeft wereldwijd meer dan 71.000 installaties verkocht aan vele typen van organisaties met verschillende omvang, van kleine bedrijven tot grote, internationale concerns.

Voor meer persinformatie:
Damgaard B.V.