Audio en video in Media Services in Windows 2000 Server

Datum nieuwsfeit: 17-02-2000
Microsoft Benelux

Microsoft Windows Media Services in Windows 2000 Server voorzien organisaties van kwalitatief hoogwaardige audio en video

Charles Schwab, Hewlett-Packard, J.D. Edwards en SAS Institute gaan over op digitale media met Windows Media

Schiphol-Rijk/Brussel, 17 februari 2000 - Microsoft introduceert de nieuwe Windows Media Services in Windows 2000 Server. Deze mediaservices bieden organisaties een schaalbare, rendabele en kwalitatief hoogwaardige streaming-media-oplossing. Windows Media Services is het enige platform voor digitale media dat speciaal is ontwikkeld voor Windows 2000 Server en Windows 2000 Advanced Server. Windows Media Services in Windows 2000 Server bieden een zeer hoge schaalbaarheid, met tot 9.000 gelijktijdige videostromen op één server*.

Ondernemingen ontdekken nu snel de voordelen van digitale media binnen hun organisatie, voor virtuele vergaderingen, just-in-time learning en het vermogen om snel te reageren op zakelijke gebeurtenissen via directe communicatie met medewerkers, partners en klanten. De nauwe integratie van Windows Media en de andere Windows 2000 Server-componenten betekent dat organisaties met Windows 2000 Server direct beschikken over een uitstekend platform voor streaming-media.

"Met het snel toenemende gebruik van digitale media binnen organisaties en op Internet, eisen onze klanten vier kenmerken: topkwaliteit, absolute bedrijfszekerheid, gemakkelijke implementatie en het vermogen om snel te groeien," zegt Jim Allchin, group vice president, platforms group bij Microsoft. "Klanten die overgaan op Windows 2000 ontdekken nu dat Windows Media Services een uitstekende oplossing is voor het gebruik van streaming-media binnen een organisatie."

Windows Media Services in Windows 2000 Server biedt de volgende voordelen:
* Kwalitatief hoogwaardige audio en video bij iedere snelheid - Met het Windows Media Format krijgen gebruikers een zeer hoge geluids- en beeldkwaliteit, waarbij minder bandbreedte wordt gebruikt dan bij andere formaten. De intelligente technologie is tevens in staat om de kwaliteit van de uitzendingen aan te passen aan de beschikbare netwerkcapaciteit en de verbindingssnelheid. * Zeer schaalbaar - Windows Media Services is in staat om per server 9.000 gelijktijdige mediastromen uit te zenden, en 2.400 breedbandstromen van 100Kb*.
* Rendabel - Er zijn geen licentiekosten per mediastroom en bij de implementatie kan een gemiddelde kostenbesparing gerealiseerd worden van 50 procent, vergeleken met andere oplossingen**. Windows Media Services biedt grote organisaties een return-on-investment die kan oplopen tot 1800 procent.*** * Eenvoudige implementatie en integratie - Aangezien Windows Media een standaardonderdeel is van Windows 2000, kan het gemakkelijk naadloos geïntegreerd worden met Microsoft Office en BackOffice.

Grote organisaties kiezen Windows Media

Grote organisaties over de hele wereld kiezen voor Windows Media als oplossing voor streaming-media. Hewlett-Packard, J.D. Edwards en SAS Institute gebruiken het voor interne just-in-time learning-oplossingen, terwijl Charles Schwab Windows Media Services gebruikt om via directe communicatie snel te kunnen reageren op ontwikkelingen in de markt.

Beschikbaarheid

Windows Media Services maakt standaard deel uit van Windows 2000 Server en Windows 2000 Advanced Server. Windows Media Player is een standaard onderdeel van Windows 2000 Professional, Windows 2000 Server en Windows 2000 Advanced Server. De Windows 2000-familie van besturingssytemen is vanaf 17 februari 2000 beschikbaar.

Windows Media

Windows Media is een vooraanstaand platform voor digitale media en biedt consumenten, content providers, solution providers, software-ontwikkelaars en organisaties een hoge audio- en videokwaliteit. Windows Media Technologies 4, dat bestaat uit ondermeer Windows Media Player, Windows Media Services, Windows Media Tools en de Windows Media SDK, kan kosteloos worden gedownload van www.microsoft.com/windows/windowsmedia/. De Windows Media Player is beschikbaar in 24 verschillende talen en is inmiddels ruim 50 miljoen maal gedownload.

*Gebaseerd op interne benchmarks van Microsoft **Gebaseerd op een onderzoek door Approach Inc., een onafhankelijke servicesorganisatie, in een vergelijking tussen RealNetworks G2 met Windows Media op Windows NT 4 met 10.000 gebruikers. ***Gebaseerd op een onderzoek van de Aberdeen Group, van de implementatie door Hewlett-Packard van Windows Media. Dit onderzoek is hier te vinden.

_________________________________________________________________

Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen een plezieriger en gemakkelijker gebruik van de computer te laten maken, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Voor informatie (eindgebruikers)

Microsoft Information Center (Nederland), tel. +31 (0)20 5001005 Microsoft Information Center (België), telefoon +32 (0)2 5033113

Voor informatie (redacties)

Microsoft B.V. (Nederland) Michiel Gosens, Press & Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 5001274
Microsoft BVBA (België) Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 7043322

© 2000 Microsoft Corporation. All rights reserved. Terms of Use.