Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Hongkong Sterk Vertegenwoordigd op Ambiente 2000

Datum nieuwsfeit: 18-02-2000
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Ref:00/01/76

Januari 2000

Hongkong Sterk Vertegenwoordigd op Ambiente 2000

Enorme verscheidenheid aan producten

Een recordaantal producenten uit Hong Kong zal vertegenwoordigd zijn op de Ambiente 2000 (18 t/m 22 februari) in Frankfurt am Main. De bedrijven tonen er geschenkartikelen, huishoudelijke artikelen en uurwerken. Met ruim honderd bedrijven (99:126) is Hong Kong zeer sterk vertegenwoordigd op internationale beurs. De producenten zoeken contacten met in Europa - en met name Duitsland, aangezien deze tot de belangrijkste handelspartners van Hongkong behoren.

Onder auspiciën van de Hong Kong Trade Development Council (HKTDC) nemen 96 bedrijven deel, de grootste gemeenschappelijke presentatie uit Hong Kong tot dusver. In hal 2A, stand E25 presenteren 53 producenten hun nieuwste geschenkartikelen en premiums; in hal 8.0, stand L16-18 (33 bedrijven) wordt het productaanbod aan huishoudelijke artikelen gepresenteerd en in hal 10.0, stand B49 (vijf bedrijven) staat in het teken van de gedekte tafel. Vijf bedrijven tonen in hal 4.2, stand K06 uurwerken en toebehoren.

"Als belangrijkste beurs voor geschenkartikelen in Europa geniet de Ambiente een groeiende populariteit onder producenten en handelsondernemingen uit Hongkong", aldus Lore Buscher, regiodirecteur van de HKTDC in Frankfurt am Main. "Negentig procent van de bedrijven die zich vorig jaar ook al bij onze gemeenschappelijke stand hadden aangesloten, zal opnieuw van de partij zijn om een breed scala aan producten aan het internationale publiek op de Ambiente te presenteren."

Volgens de HKTDC zullen de bezoekers zich ook dit jaar er weer van kunnen overtuigen dat de bedrijven uit Hongkong aantrekkelijke innovaties te bieden hebben. Het productaanbod varieert van tassen, badkamerartikelen, kaarsen, keramiek, keukenartikelen en sleutelringen tot en met houten meubels en thermoskannen. Naast uurwerken inclusief toebehoren, cadeausets, sierartikelen, lampen en lantaarns omvat het productaanbod poppen en decoratieve sierfiguurtjes, keukenhulpmiddelen, bestek, huishoudelijke artikelen, schoonmaakartikelen, fotolijsten, producten voor persoonlijke en lichaamsverzorging, elektronische apparatuur, tuingereedschap alsmede premiums en feestartikelen.

"Het aanbod van onze producenten is een geslaagde mix van moderne vormgeving en luxueuze details", aldus mevrouw Buscher. "Ze combineren frisse, vrolijke kleuren met een hightechontwerp, waarmee de consument klaar is voor de 21e eeuw." Dankzij hun jarenlange ervaring op het gebied van OEM (Original Equipment Manufacturing) en ODM (Original Design Manufacturing) kunnen Hongkongse bedrijven volgens haar worden beschouwd als sterke partners voor Europese handelsondernemingen.

De meeste producenten uit Hongkong hebben eigen ontwerpers in dienst. Ze volgen de Europese marktontwikkelingen op de voet en produceren hun artikelen in goedkope productievestigingen in Zuid-China en andere Aziatische landen, desgewenst natuurlijk geheel volgens de specificaties van de klant.

"Sinds dertig jaar voorzien wij onze klanten over de hele wereld met de door ons zelf ontwikkelde huishoudelijke artikelen, die altijd aan onze strenge kwaliteits- en productnormen moeten voldoen", aldus Taha Ebrahim, directeur van de firma Abdoolally Ebrahim Housewares. "Sinds drie jaar hebben we eigen ontwerpers in dienst. Inmiddels ontwikkelen we veel eigen producten, die we altijd exclusief aanbieden aan één klant in een bepaald land."

Productontwikkelingen uit Hongkong op de Ambiente 2000

"Tot onze allernieuwste producten behoort de messenset van gematteerd materiaal", vertelt marketingdirecteur Francis Kwok van de Tak Sung Group. "In onze marketingstrategie voor grote warenhuizen en postorderbedrijven ligt het accent op een moderne vormgeving en een bijzonder strenge kwaliteitscontrole", aldus Kwok.

L & A (HK) Co brengt nieuwe cadeausets met drijfkaarsen, glazen kiezels en schalen in een aantrekkelijke verpakking op de markt. Manager Johnny Fong: "We bieden deze artikelen in diverse ontwerpen en kleuren tegen concurrerende prijzen en desgewenst volgens de specificaties van de klant aan."

De ideeën van Green & Associates, die letterlijk buiten elk kader vallen, werden op de Tendence 99 zeer goed ontvangen. Voor de nieuwe collectie rubberen "Hang 'n' Hold"-lijsten verwacht het Hongkongse bedrijf opnieuw warme belangstelling bij de consument. De doorzichtige fotohouders zonder kader zijn door middel van een sierlijk staafje op kleine pastelkleurige standaards bevestigd, zodat de foto's bij elk zuchtje bewegen.

"Wij presenteren ons nieuwe porseleinservies Casinaware. Het bedrijf levert zijn klanten een nonchalant-elegant ontwerp van hoge kwaliteit", aldus Daphne Lam, marketingdirecteur van de Handan General Ceramics Group.

Regatta International Ltd. presenteert in Frankfurt twee nieuwe producten: een eigentijds vormgegeven, zilverkleurige tafellamp op batterijen met een draaibare kop en een uitschuifbare arm, alsmede een meerkleurige millenniumlamp.

De messingspecialist Royflex Industrial presenteert decoratieve en deels op de planten- en dierenwereld geïnspireerde beelden, kandelaars, mobiles en deurkloppers. Het productaanbod varieert van klassieke tot moderne en grappig vormgegeven creaties. "We verkopen rechtstreeks af fabriek", aldus manager Hatty Wong, "en kunnen daarom snel en tegen concurrerende prijzen leveren."

Hong Kongs belangrijkste handelspartner

In de eerste negen maanden van 1999 overvleugelde Duitsland China met een importvolume van USD 1,61 miljard en werd het op de Verenigde Staten na Hong Kongs grootste exportmarkt voor geschenkartikelen en huishoudelijke artikelen. Tot de tien grootste importeurs van artikelen uit deze beide productgroepen behoren vier andere Europese landen. Zo neemt Groot-Brittannië met een importvolume van USD 1,58 miljard in dezelfde periode de derde plaats in, terwijl Frankrijk (USD 923 miljoen) op de zesde en Italië (USD 633 miljoen) op de achtste plaats staat, gevolgd door Nederland (USD 589 miljoen). De totale export van Hongkong in deze sector bedraagt jaarlijks meer dan USD 36 miljard.

Contactpersoon voor de redactie:

George Ammerlaan

HKTDC

Tel.: +31 (0)20 6277101

Fax: +31 (0)20 6228529

E-mail: (george.ammerlaan@tdc.org.hk)

Internet: www.tdc.org.hk

Fotomateriaal op verzoek beschikbaar

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie