OnStream breidt 30gb-productlijn uit met usb-drive

Datum nieuwsfeit: 18-02-2000

ONSTREAM BREIDT 30GB-PRODUCTLIJN UIT MET USB-DRIVE

Nieuwe verwijderbare opslagoplossing biedt eenvoudige backup en installatie

Eindhoven, 17 februari 2000 - OnStream introduceert de USB-compatibele Echo 30GB*-drive voor Windows 98 en completeert daarmee haar productlijn van 30GB-opslagoplossingen. Dit high-capacity USB-model, verkrijgbaar voor Nlg 979,00 (EUR 449,00), biedt een betaalbare automatische backup-oplossing voor krachtige desktops, werkstations en laptops.

De drive is eenvoudig op de USB-poort aan te sluiten, wat ideaal is voor desktop- en laptopgebruikers die niet bereid of in staat zijn de computer open te schroeven om een vaste drive te installeren.

"Nu internetverbindingen steeds sneller worden, slaan mensen in toenemende mate audio-, video- en andere grote bestanden op. Zodoende neemt de behoefte aan opslag- en backup-capaciteit toe", aldus Joseph Wright, productlijnmanager desktop-producten bij OnStream. "Met onze Echo 30GB USB-drive beschikken gebruikers over een verwijderbare opslagoplossing met voldoende capaciteit voor al hun grafisch materiaal en multimedia-bestanden."

De USB-compatibele Echo-drive is binnen enkele minuten gebruiksklaar, zonder dat de computer na de installatie opnieuw hoeft te worden gestart. De drive biedt een opslagcapaciteit van 30 gigabyte (drag-and-drop), een overdrachtsnelheid tot 0,85 MB/sec en drive-lettertoegang. Bovendien kunnen gebruikers videobestanden rechtstreeks vanaf de drive inlezen en afspelen.

Echo-software
De nieuwe drive wordt geleverd met OnStream Echo-software voor Windows. Echo is de eerste backup-software die tape-technologie probleemloos integreert met drive- lettertoegang, zodat backup-bestanden rechtstreeks via Windows Verkenner kunnen worden benaderd en teruggezet op het systeem. Dankzij de catalogusfunctie van Echo wordt de opslaglocatie van bestanden op alle verwijderbare media van de gebruiker bijgehouden zodat bestanden eenvoudig terug te vinden zijn.

Prijs en beschikbaarheid
De OnStream Echo 30GB is dit voorjaar leverbaar in Europa voor Nlg 979,00 (EUR 449,00). Verwijderbare cartridges van 30GB zijn verkrijgbaar voor Nlg 97,95 (EUR 44,95) per stuk of Nlg 244,95 (EUR 109,95) per drie stuks.

Over OnStream
OnStream is opgericht in 1998 en levert betaalbare removable opslagoplossingen met hoge capaciteit voor servers, werkstations en krachtige desktops. Het in Colorado (VS) en Eindhoven (NL) gevestigde particuliere bedrijf is een spin-off van Philips. Alle OnStream-drives werken met de door OnStream gepatenteerde ADR-technologie (Advanced Digital Recording). Meer informatie vindt u op de website www.onstream.com.

OnStream, ADR, OnStream Echo, het OnStream-logo en het ADR-logo zijn handelsmerken van OnStream, Inc. Alle andere genoemde handelsmerken zijn het eigendom van de respectievelijke firma's.

ADR wordt beschermd door 61 patenten en is gebaseerd op de revolutionaire 8-kanaals lees/schrijfkop, waarmee gelijktijdig 8 gegevenssporen kunnen worden gelezen of beschreven. Hiermee worden de overdrachtsnelheid en de betrouwbaarheid sterk vergroot, de levensduur van de media verlengd en het geluidsniveau teruggebracht.

* 1GB = 1 miljard byte. Alle genoemde capaciteitswaarden zijn gebaseerd op 2:1 compressie met behulp van backup-software. De effectieve capaciteit en performance kunnen afwijken, afhankelijk van bestandstype en systeemconfiguratie.

-Einde persbericht-

Voor meer informatie:

Hanneke van Dreumel Toine Stokbroekx
Brodeur Schoep & van der Toorn OnStream B.V.
020 - 4874000 040 - 22 30 773
hanneke@jeronimus-wolf.nl (toine.stokbroekx@onstream.com)

Foto's van OnStream's producten zijn te downloaden vanaf: www.onstream.com/press/presspart.htm