Psion PLC lanceert nieuwe divisie, Psion Infomedia Ltd

Datum nieuwsfeit: 18-02-2000
PSION PLC LANCEERT NIEUWE DIVISIE, PSION INFOMEDIA LTD

Nieuwe divisie gericht op consumentenentertainment en informatie-applicaties: het eerste product wordt getoond op Cebit in februari van dit jaar.

Hoofddorp, februari 2000 – Psion PLC, kondigt de oprichting van een nieuwe dochtermaatschappij aan, 100% in het bezit van Psion PLC: Psion InfoMedia Ltd. Psion InfoMedia zal zich richten op de integratie van digitale technologieën, zoals audio, video en communicatie met het internet. Psion InfoMedia zal vernieuwende interactieve informatie en entertainment applicaties ontwerpen en in de markt zetten voor huiselijke en mobiele omgevingen. Bij het ontwikkelen van de producten zal gebruik worden gemaakt van een reeks aan technologieën, inclusief de EPOC technologie van Symbian.

Het eerste product van InfoMedia zal liggen op het gebied van Digital Audio Broadcasting. Een voorproefje hiervan zal gegeven worden op CeBIT eind deze maand.

Psion InfoMedia is de eerste nieuwe divisie die voortkomt uit de Psion ‘kinderkamer'; de Managing Director is Ken McAlpine, die daarvoor verantwoordelijk was voor de product-ontwikkeling binnen Psion Computers. Ken McAlpine zal verslag doen aan de nieuwe main Board Director Gareth Hughes.

David Levin, Chief Executive van Psion, vertelt: "Psion InfoMedia is een belangrijke stap voorwaarts voor de Psion Groep. We willen voorop lopen in deze zich snel ontwikkelende en spannende markten van ‘nieuw' internet en informatie- en entertainmentapparaten, die kunnen communiceren. Psion InfoMedia zal zich richten op de kracht van Psion op het gebied van productontwikkeling, ontwerp en inzicht in de markt – en zal andere activiteiten, zoals productie, uitbesteden. Psion InfoMedia zal bijdragen tot de activa van de Groep op het gebied van Intellectual Property Rights en geeft ons de mogelijkheid om ons voordeel in de mobiele internetmarkt ten opzichte van de concurrentie te behouden en uit te breiden.