Kelloggs en Ajax organiseren voetbalfeest voor kinderen

Datum nieuwsfeit: 18-02-2000

Kellogg’s en Ajax organiseren hét voetbalfeest voor kids

Datum: 18 februari 2000

Kellogg’s en Ajax
organiseren hét voetbalfeest voor kids
Kellogg’s & Ajax Voetbalfeest;
een uitdaging voor alle kinderen van 6 tot 12 jaar

‘s Hertogenbosch, 18 februari 2000 – Het voetbaljaar 2000 wordt een groot feest voor voetballiefhebbende kids. Jongens én meisjes tussen 6 en 12 jaar worden uitgedaagd door Kellogg’s en Ajax om mee te doen aan het grote Kellogg’s & Ajax Voetbalfeest. In mei van dit jaar wordt het feest in 5 verschillende regio’s in Nederland gehouden. Het wordt een feest voor iedereen, boordevol activiteit onder leiding van een echte Ajaxheld. Als klap op de vuurpijl worden de winnaars van elke regio uitgenodigd voor de grote finale van het Kellogg’s & Ajax Voetbalfeest, dat gehouden wordt op het Ajax Jeugdcomplex: De Toekomst. Vanaf begin maart zijn de Kellogg’s ontbijtgranen voor kinderen: Smacks, Frosties, Choco Krispies, Honey Loops en Rice Krispies voorzien van een boekje met alle informatie over het evenement. Kinderen kunnen zich inschrijven voor het Kellogg’s & Ajax Voetbalfeest door het deelnameformulier uit het boekje in te vullen en op te sturen.

Kellogg’s en Ajax pakken de bal op
De verleiding is groot voor kinderen om minder buiten te spelen. TV, Internet, videogames, er is zoveel leuks in huis te doen. Ook ouders houden hun kinderen vaker binnen dan vroeger vanwege het drukke verkeer en beperkt aantal speelplaatsen. Het risico van minder buiten spelen is dat kinderen minder gaan bewegen. Voor een gezonde groei en ontwikkeling is voldoende beweging in combinatie met goede voeding voor kinderen van groot belang. Zowel Kellogg’s als Ajax dragen de jeugd een warm hart toe. Daarom pakken beide partijen de bal op om kinderen te laten zien dat bewegen juist plezier betekent. Om actieve kids te stimuleren organiseert Kellogg’s in samenwerking met Ajax het Kellogg’s & Ajax Voetbalfeest, een feest voor iedereen die van voetbal houdt.

Het Kellogg’s & Ajax Voetbalfeest
Alle jongens en meisjes tussen 6 en 12 jaar kunnen zich inschrijven voor het Kellogg’s & Ajax Voetbalfeest dat in mei zal plaatsvinden in 5 steden in Nederland. In elke regio worden uit de ingezonden formulieren 300 kinderen uitgenodigd om mee te doen. Kinderen die mee mogen doen beleven een dag vol echte Ajax voetbaloefeningen. Omdat een goede voetballer ook slim moet zijn wordt de dag afgesloten met een quiz over voetbal en voeding onder leiding van Stanley Menzo. De beste kinderen van de dag mogen meedoen aan deze quiz. De uiteindelijke winnaars zullen als allerbeste van hun regio doorgaan naar de Grote Finale van het Kellogg’s & Ajax Voetbalfeest die in September gehouden wordt op het Ajax jeugdcomplex: De Toekomst.

Een echte Ajax coach voor de winnende teams
De dag van de Grote Finale in September belooft een spannende wedstrijd te worden om de Kellogg’s & Ajax Cup. Alle kinderen zullen goed voorbereid de Grote Finale ingaan. Elk winnend regioteam krijgt een eigen Ajax coach. Grote namen als John van ’t Schip en Richard Witsche helpen hun team de finale te winnen en daarmee kampioen van Nederland te worden. Daarnaast staat voor de regioteams een speciale training van Ajax op het programma en een bezoek aan het Ajax museum in de Amsterdam Arena.

De beste basis voor een actieve dag: een energierijk ontbijt Iedere dag begint het best met een energierijk ontbijt. Als topsporter heb je vaak net dat kleine beetje extra nodig. Goede voeding is daarom voor alle sporters een voorwaarde om goede prestaties te kunnen leveren. Koolhydraten zijn hierbij de belangrijkste energiebron. Omdat deze koolhydraten werken als ‘direct klaar’ brandstof voor lichamelijke inspanning hebben voetballers en andere sporters hier de grootste behoefte aan. De kant-en-klare en hoogwaardige ontbijtgranen van Kellogg’s zijn rijk aan koolhydraten. Daarnaast hebben ze een laag vetgehalte, bevatten plantaardige eiwitten, extra vitaminen en ijzer en leveren vezels. Behalve een lekker ontbijt betekenen Kellogg’s ontbijtgranen de beste start voor een energieke dag. Frank Kales, algemeen directeur van AFC Ajax: “Als Official Sponsor van de Ajax Jeugdopleiding levert Kellogg’s een belangrijke bijdrage waarmee de kwaliteit van de Jeugdopleiding nog verder geoptimaliseerd kan worden”.

Organisatie: Hill and Knowlton Nederland B.V.

adres: Nijenburg 152, 1081 GG Amsterdam

postcode: Postbus 87360, 1080 JJ

woonplaats: Amsterdam

Telefoon: Tel: (020) 4044707