Siemens: iSORT sorteersysteem voor gemengde briefformaten

Datum nieuwsfeit: 18-02-2000
Siemens Nederland N.V.

PL 1099.073

Den Haag, vrijdag 18 februari 2000

iSORT: het revolutionaire en voordelige sorteersysteem voor gemengde briefformaten

Siemens ElectroCom brengt met iSORT een nieuw
postautomatiseringssysteem op de markt: het eerste geïntegreerde systeem voor het sorteren en bewerken van gemengde post (briefkaarten, brieven, grote brieven (flats) en in folie verpakte post). iSORT is ontwikkeld voor postsorteercentra en priority-diensten, maar ook voor huispostcentrales ter verwerking van binnenkomende, uitgaande en interne post.

iSORT kan tot 7.000 postzendingen per uur verwerken, afhankelijk van de samenstelling van de poststukken. Het systeem is ontworpen voor toepassing bij post- en priority-diensten en vormt de automatiseringsbasis in kleinere postsorteercentra of bij decentrale priority- en koerierdiensten. Met dit systeem kunnen nu ook brieven worden gesorteerd die tot nu toe vanwege hun dikte en stijfheid niet door sorteermachines konden worden verwerkt. Naast de post voor post- en priority-diensten is iSORT tevens geschikt voor de postverwerking van ondernemingen. Dit is een interessant aspect voor postdiensten die hun aanbod met deze dienst willen uitbreiden.
"iSORT is dankzij de bijzondere combinatie van functionaliteit en prijs niet alleen een revolutionair product voor industriële toepassingen, maar tevens een strategisch belangrijk product voor Siemens ElectroCom", stelt Dr. Harald Westerholt, voorzitter en hoofd van Siemens ElectroCom. "In de afgelopen dertig jaar heeft Siemens ElectroCom met veel succes sorteercentra voor postdiensten geautomatiseerd. iSORT is het eerste product dat verschillende formaten, dus standaard en grootformaat brieven, tegen aantrekkelijke kosten op een decentrale wijze en in huispostcentrales kan verwerken. Tevens passen wij onze hoogwaardige OCR-leestechniek RC 1000 toe.

Als toonaangevende leverancier zijn wij ervan overtuigd dat iSORT onze productlijn opwaardeert en automatisering ook voor die postkantoren mogelijk maakt die hiervoor tot nu toe nog niet in aanmerking kwamen", voegt hij eraan toe.
iSORT van Siemens ElectroCom is het eerste geïntegreerde postsorteersysteem dat een breed spectrum aan post tijdens één bewerkingsproces kan sorteren: van briefkaarten en standaardbrieven van 89 x 156 mm tot en met grootformaat brieven van 355 x 25 mm en een dikte van maximaal 13 mm. De op de poststukken gedrukte of in handschrift aangebrachte adressen worden gescand, automatisch gelezen en overeenkomstig de bezorginformatie in vakken gesorteerd.

Siemens ElectroCom GmbH in het Duitse Konstanz is een onderdeel van de in Neurenberg gevestigde Siemens-divisie Productie- en Logistieke Systemen (PL). Siemens PL is een partner van postdiensten in de hele wereld, alsmede van commerciële en industriële gebruikers van herkennings- en sorteertechnologie. Wereldwijd zijn er al meer dan 13.000 postautomatiseringssystemen van Siemens in meer dan 30 landen geïnstalleerd. Naast haar activiteiten op het gebied van de logistiek en de installatie-automatisering is Siemens PL internationaal tevens actief als systeemintegrator voor SMD-plaatsingsmachines in de elektro-industrie en op het gebied van de inhouse-transportsystemen. iSORT is een merknaam van Siemens ElektroCom GmbH & Co. en Siemens ElektroCom LP.

Nadere inlichtingen voor de lezer:
divisie Industriële Installaties en Energie-opwekking, dhr. P. Jansz tel. (070) 333 3158

Nadere inlichtingen voor de redactie:
afdeling Persvoorlichting, Bernard H. Bos
tel. (070) 333 2325