VersaTel investeert in e-commerce bedrijf //hot-orange.com

NPM Capital

Amsterdam, 18 februari 2000

VersaTel investeert in e-commerce bedrijf //hot-orange.com

VersaTel Telecom International N.V. heeft vandaag bekend gemaakt dat het een minderheidsbelang heeft genomen in het e-commerce bedrijf //hot-orange.com. //hot-orange.com is een recentelijk gelanceerde Nederlands online warenhuis (www.hot-orange.com). //hot-orange.com zal de investering enerzijds gebruiken om haar leidende positie op het gebied van e-commerce in Nederland te verstevigen en anderzijds voor uitbreiding naar de rest van Europa. Zon (www.zonnet.nl), een van de toonaangevende Internet service providers van Nederland, dat voor 90% eigendom is van VersaTel, zal van de samenwerking profiteren doordat de content en e-commerce mogelijkheden van //hot-orange.com op haar portalsite zullen worden weergegeven. Hiernaast zal ook specifieke content voor Zon worden ontwikkeld in samenwerking met //hot-orange.com.

//hot-orange.com biedt een unieke manier van online winkelen door haar brede aanbod van luxe- en lifestyle producten. Het bedrijf onderscheidt zich van andere e-commerce sites door gebruik te maken van creatieve marketing- en promotie programma's. Daarnaast is het de eerste Nederlandse website die gratis thuisbezorgt. Bovendien wordt binnenkort DuoShopping(tm) geïntroduceerd. DuoShopping(tm) biedt twee gebruikers op verschillende locaties de mogelijkheid om samen te winkelen door tegelijkertijd hetzelfde product te bekijken. //hot-orange.com lanceerde haar eerste online winkel op 14 december 1999 en heeft inmiddels duizenden online verkopen verwerkt, waarmee het een van de meest bezochte websites in Nederland is gemeten naar het aantal pageviews en bezoekers. Door de transactie met VersaTel krijgt //hot-orange.com toegang tot de 350.000 gebruikers van Zon doordat beide bedrijven elkaars diensten promoten.

"VersaTel is blij met deze investering omdat //hot-orange.com een van de snelstgroeiende e-commerce bedrijven in Nederland is, dat bovendien dezelfde visie heeft op zakendoen via het Internet heeft als VersaTel: uitstekende klantgerichtheid, snelle werkwijze en sterke, strategische partnerships," aldus Gary Mesch, CEO en President van VersaTel Telecom International N.V. "De snelle ontwikkeling van content en e-commerce toepassingen, gecombineerd met onze eigen Internet activiteiten positioneert ons voor succes in de 'nieuwe economie.' Met dit gegeven als uitgangspunt blijven wij doorwerken aan onze Internet diensten door interne groei en strategische investeringen."

Gert Post, Managing Director van Zon Nederland N.V., verklaart: "VersaTel's samenwerking met //hot-orange.com betekent een strategische samenwerking voor de portalsite van Zon. Wij zijn ervan overtuigd dat Zon het vermogen heeft om in Nederland de nummer 1 portal site te worden. Unieke content- en e-commerce toepassingen zijn onmisbaar bij het bereiken van dit doel."

Roel de Hoop, CEO van //hot-orange.com verklaarde: "Wij zijn verheugd met de investering van VersaTel. Met behulp van de opbrengsten kunnen wij werken aan het uitvoeren van onze visie: het uitbouwen van //hot-orange.com tot een leidend, internationaal, on-line warenhuis. Het geeft ons de gelegenheid om sneller te groeien, met name op internationaal gebied. De infrastructuur en diensten van VersaTel en de sterke merknaam van Zon zullen dit proces alleen maar versnellen. "

VersaTel Telecom International N.V. is een snelgroeiende, 'local access' netwerkoperator, gevestigd in Amsterdam, die zich voornamelijk richt op de Benelux en de Duitse regio Noordrijn-Westfalen. VersaTel is in oktober 1995 opgericht, is in bezit van volledige telecommunicatielicenties voor Nederland en België en telt meer dan 24.000 zakelijke klanten en 900 werknemers. VersaTel bouwt sinds medio 1998 aan een breedbandig netwerk dat gebruik zal maken van de modernste netwerktechnologieën om aan bedrijven in de Benelux breedbandige spraak-, data- en Internet diensten te kunnen bieden. VersaTel is een beursgenoteerde vennootschap die zowel een notering heeft aan de Amsterdamse AEX-Effectenbeurs als aan de Nasdaq National Market onder het symbool 'VRSA'. Meer nieuws en informatie is verkrijgbaar op: www.versatel.com/.

(Bepaalde verklaringen in dit persbericht zijn 'toekomstgericht' binnen de context van de 'Private Securities Litigation Act' uit 1995. Dergelijke verklaringen zijn uitsluitend gebaseerd op de huidige verwachtingen van het management van VersaTel Telecom International NV, en zijn onder voorbehoud van een aantal risicofactoren en onzekerheden, zoals, maar niet beperkt tot, technologische veranderingen en wijziging in marktvereisten, afname in de vraag naar producten of diensten van het bedrijf, het onvermogen om tijdig nieuwe technologieën, producten en diensten te ontwikkelen en te introduceren, verlies van marktaandeel, druk op de prijzen als gevolg van concurrentie en het onvermogen om bepaalde marketing- en distributieregelingen in stand te houden, die er voor kunnen zorgen dat de feitelijke resultaten of prestaties van het bedrijf wezenlijk kunnen verschillen van de in dit persbericht beschreven resultaten en prestaties. Voor een gedetailleerdere omschrijving van de risicofactoren en onzekerheden met betrekking tot het bedrijf kunt u de Bedrijfsprospectussen en -rapporten raadplegen die van tijd tot tijd bij de Securities and Exchange Commission gedeponeerd worden.)

Voor meer informatie :

Anoeska van Leeuwen
Manager Public Relations, VersaTel Telecom International N.V. Tel: +31 20 750 1322
Mob: +31 6 54 287128
E-mail: (anoeska.vanleeuwen@versatel.nl)

Mark Lazar
Vice President Investor Relations, VersaTel Telecom International N.V. Tel: +31 20 750 1079
E-mail: (mark.lazar@versatel.nl)

Arie Langerak