Cursus Stichting filosofie Oost-West over humaniteitsconcept

Datum nieuwsfeit: 19-02-2000

Opvattingen over menselijkheid in spirituele en culturele tradities Het antieke humaniteitsconcept, zaterdag 19 februari 2000

CURSUSPROGRAMMA "ORIËNTATIE IN VERSCHEIDENHEID" 2000 Stichting filosofie Oost - West

Van 10.00 -16.30 uur; toegang ƒ 50,- per dag aan de zalen te voldoen. Adres: Vergader- en zalencentrum "Vredenburg 19", Vredenburg 19 in Utrecht.

Vooral sedert het Duitse classicisme geldt het oude Griekenland als de bakermat van het ‘humanisme’ en van het Europese humaniteitsideaal. Men kan in de ontwikkeling van het Griekse denken over de mens drie perioden onderscheiden. In de preklassieke tijd wordt de mens voornamelijk gedacht vanuit zijn verhouding ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen