Spott.nl veilt boten via internet op HISWA 2000

Datum nieuwsfeit: 19-02-2000

Spott veilt boten op HISWA 2000

Amsterdam 15 februari 2000: Voor het eerst in Nederland zullen producten op een consumentenbeurs via Internet geveild gaan worden. De vorige week gelanceerde advertentie- en veilingsite van VNU, www.Spott.nl, zal gedurende de HISWA 2000 diverse boten en watersportaccessoires online veilen. Klapstuk van de veiling is de boot waarmee solo-zeiler Henk de Velde rond de wereld is gezeild. Het bieden hiervoor start op fl 600.000,-. Daarnaast heeft Spott in samenwerking met www.hiswa.nl ook meer betaalbare producten geselecteerd vanaf fl 50,-. De veilingen lopen tegelijkertijd met de HISWA 2000 die van 19 tot en met 27 februari a.s. plaatsvindt in Amsterdam RAI. Tijdens de beurs zijn de te veilen producten te bekijken en ter plekke kan een bod uitgebracht worden.

In samenwerking met de organisatie van HISWA 2000 en hiswa.nl, heeft Spott de volgende veilingen geselecteerd:

Product Aanbieder Openingsbod

Catamaran Simac ex-C1000 Henk de Velde 600.000,-

Kajuitzeiljacht EverSail 40 EverSail Yachts 550.000,-

Amstelsloep 900 Comfort Model Amstelsloep Jachtbouw 85.000,-

Cornish Crabber/Piper 24 CABRA 63.750,-

Kajuitzeiljacht Brendan 2000 Green Ocean Yachts 25.000,-

Hobie Cat 20 Fox Hobie Cat Holland 10.000,-

Zeezeilcursus in de Carib Amorgos Yachting 1200,-

Actieve zeilvakantie in de Carib Amorgos Yachting 1000,-

Offshore zeilpak Pro Rainer 1000,-

Lightwave zaklamp type LW2000 Amcom 50,-

Er is door de aanbieder een minimumprijs aangegeven die niet zichtbaar zal zijn voor de bieder. Zolang de biedingen onder de minimumprijs liggen, zal er niet worden verkocht.

Men kan deelnemen via de Internetsites www.Spott.nl en www.hiswa.nl. Ook op de watersportbeurs zelf kan men bieden via de computers op de gezamenlijke stand van Spott en hiswa.nl in de Parkhal (standnummer P 8087).

Spott Multichannel is onderdeel van VNU en biedt sinds 9 februari jl. bedrijven en particulieren de mogelijkheid nieuwe en gebruikte goederen aan te bieden via www.Spott.nl. Dit kan tegen een vaste prijs of door middel van een veiling bij opbod. Naast boten en watersportartikelen kunnen consumenten en bedrijven ook nieuwe of gebruikte producten in dertien andere categorieën aanbieden variërend van huizen en auto's tot CD's en postzegels. Spott werkt samen met diverse bekende partners waaronder Microsoft, Wehkamp, Macropolis en Autoweek.

De HISWA 2000 is de grootste watersporttentoonstelling van de Benelux. Van 19 tot en met 27 februari komen hier alle facetten van watersport aan bod. De beurs is dagelijks geopend van 10 tot 18 uur. Uitgebreide informatie over de beurs is te vinden op www.hiswa.nl. Op deze website vindt de bezoeker eveneens een online bedrijvengids met informatie over alle watersportbedrijven en links naar hun sites. Op het onderdeel adventure.hiswa.nl doen avonturiers en topsporters verslag van hun belevenissen vanuit alle uithoeken van de wereld.

-------Einde bericht--------

Voor meer informatie over Spott
Heiko Bleeker, Manager Alliances and Business Development Tel 020-5676736
(h.bleeker@spott.nl)