Nieuwe servers van Bull

Datum nieuwsfeit: 21-02-2000

Nieuwe servers van Bull: krachtiger, meer uitbreidings-mogelijkheden en beter beheerbaar

Nieuwe servers Express5800/120Ld, 120Mc2 en 120Mc3

Amsterdam, 21 februari 2000 - Bull introduceert vandaag drie nieuwe werkgroep- en afdelingsservers met dubbele Intel-processor voor ondernemingen in de groei.

"De Bull-servers Express5800/120Ld, Express5800/120Mc2 en Express5800/120Mc3 bieden tal van technische vernieuwingen wat betreft processors, geheugen en I/O-prestaties,", aldus Jean-Philippe Chiarella, vice-president van de Intel Server Business Unit. "Met hun flexibele configuratiemogelijkheden, nog betere beschikbaarheid en geïntegreerde functies voor beheer op afstand stellen deze systemen onze klanten bovendien in staat de total cost of ownership van deze systemen terug te dringen. De nieuwe servers lenen zich bij uitstek voor infrastructurele toepassingen in grote en middelgrote organisaties zoals printen en archiveren, intranet of e-commerce en e-mail."

Een nieuwe generatie Bull Express5800-servers met dubbele processor De Bull-servers Express5800/120Ld, Express5800/120Mc2 en Express5800/120Mc3 hebben Ultra160/m SCSI-controllers en back-planes, zeven vrije I/O-sleuven voor 64-bits PCI bij 66MHz en ondersteuning van maximaal 4 GB ultrasnel 133MHz ECC SDRAM-geheugen. Alle servers hebben bovendien ingebouwde faciliteiten voor afstandsbeheer, inclusief noodtoegang en regulering van server-resources op afstand. Extra uitbreidingskaarten voor deze beheerfuncties zijn daardoor niet nodig.

Express5800/120Ld, de veelzijdige werkgroepserver
De Express5800/120Ld is ontwikkeld met het oog op het leveren van schaalbare prestaties en een flexibele configuratie. Deze server is voorzien van twee Pentium III-processors tot 733MHz met een 133MHz Front Side Bus. Het chassis is zo ontworpen dat het plaats biedt aan vast ingebouwde schijven of 'hot-swappable' schijven voor een nog grotere beschikbaarheid van het systeem. Ter vergroting van de inzetbaarheid is de Express5800/120Ld verkrijgbaar in toweruitvoering of met een rack-mountchassis voor 5 eenheden (5U)

Express5800/120Mc2 en Express5800/120Mc3, de altijd beschikbare afdelingsservers
De Express5800/120Mc2 is bedoeld als hoog beschikbare server voor kleine en middelgrote bedrijven en afdelingswerkgroepen en kan worden uitgerust met 'hot-swappable' schijven en voedingen en met redundante koelingen. Deze server is daarom bij uitstek geschikt voor bedrijfskritische toepassingen. De Express5800/120Mc2 maakt net als de Express5800/120Ld gebruik van de nieuwste processor- en chipset-technologieën en kan worden uitgerust met twee Pentium III-processors van 733MHz met een 133MHz Front Side Bus. Het systeem is verkrijgbaar in toweruitvoering of een rack-mount-chassis voor zes eenheden (6U).
De Express5800/120Mc3 heeft dezelfde systeemkenmerken, maar kan nog betere prestaties leveren, dankzij de Intel Pentium III Xeon-processors tot maximaal 800 MHz. Het is een van de allereerste dual-processorservers op basis van de Pentium III Xeon-processor voor gebruik op afdelingsniveau, maar met de efficiency en de prestaties van veel grotere systemen.

Alle Express5800 servers worden standaard geleverd met ExpressBuilder setup- en configuratie-software die de installatie sterk vereenvoudigt, en met de ESMPRO Management Suite voor het besturen, bewaken en beheren van de server. Alle systemen kunnen als optie in de fabriek worden voorzien van Microsoft Windows NT Server 4.0. Alle systemen zijn gecertificeerd voor gebruik met Microsoft Windows NT Server 4.0, Novell Netware, SCO OpenServer en Unixware en RedHat Linux. Meteen na verschijning van Windows 2000 Server van Microsoft zal ook dit besturingssysteem in de fabriek geïnstalleerd kunnen worden.

Over Bull
Bull is een internationale IT-groep die opereert vanuit Europa en vestigingen heeft in 100 landen. In 1999 behaalde Bull een omzet van 3,8 miljoen EURO. Bull levert een breed scala aan systemen, infrastructuursoftware en IT-services, door middel van gerichte innovatie, samenwerkings-verbanden met de beste partners en een zelf opgebouwde expertise in integratievraagstukken.
In de IT-sector staat Bull bekend als leverancier van innovatieve producten zoals GCOS mainframes, de Escala familie van Unix servers, het NT EXPRESS5800 assortiment, smartcards en software voor veilig systeem- en netwerkbeheer zoals OpenMaster. Op het gebied van IT-services neemt Bull in Europa de vijfde plaats in voor wat betreft systeemintegratie, onderhoud- en ondersteuningsservices. Informatie over Bull is te vinden op www.bull.com en informatie over Bull Smart Cards & Terminals op www.cp8.bull.net.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 BV Bull
Benelux N.V.