Sensus helpt organisatie-adviseur

Datum nieuwsfeit: 21-02-2000
Sensus helpt organisatie-adviseur

Maarssen, 21 februari 2000 - DSMP, een jong software-bureau in Maarssen, heeft een succesvol totaalsysteem ontwikkeld om organisatieprocessen te inventariseren en te verbeteren, de Sensus-methode. Dit systeem houdt niet op bij het beschrijven van processen, maar is erop gericht de medewerkers van de beschreven organisatie inzicht te geven in de materie, zodat zij zelfstandig verder kunnen werken aan hun eigen kwaliteit. Sensus wordt al succesvol gebruikt in onder andere een aantal gezondheidszorginstellingen en een Hogeschool.
DSMP levert dit product voornamelijk aan organisatieadviesbureaus die erop uit zijn hun klanten te helpen leren hun eigen problemen op te lossen.

De Sensus-methode en de Sensus-software kunnen vanaf 1 februari 2000 alleen nog aangeboden worden door Sensus-gecertificeerde adviesbureaus. Deze bureaus hebben zich verbonden om bij gebruik van Sensus zich te houden aan eisen van kwaliteit en duurzaamheid. De eisen die gesteld worden liggen in de sfeer van eenvoud, uniformiteit, overdraagbaarheid, onderhoudbaarheid en practische toepasbaarheid.
Door Sensus neer te zetten als een (keur)merk dat kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid uitstraalt, denkt DSMP interesse op te kunnen wekken van bureaus die ook deze waarden hun beleid laten bepalen.

DSMP is een jong en ambitieus bedrijf, afgeleid van een organisatieadviesbureau. Verkenning van de markt bracht het inzicht dat veel organisatieadviesbureaus slecht bruikbare en niet onderhoudbare beschrijvingen opleverden. Deze beschrijvingen dienden vervolgens als basis voor een verbeter- of certificering-traject. Gedreven door een streven naar kwaliteit en betrouwbaarheid, ontwikkelde DSMP in de loop van 1998 de Sensus-methode. Deze procesbeschrijvings-methode vormde vervolgens de basis van een totaalconcept voor kwaliteitsverbetering op basis van processen. Voor dit pakket zijn inmiddels 27 licentieovereenkomsten gesloten.

Voor meer informatie kunt u contact op nemen met Hans Haack van DSMP, telefoon 0346 - 58 15 13 of via info@sensus-methode.nl. U kunt ook terecht op
www.sensus-methode.nl.