Ed-X.Com opent Europees kantoor e-commerce in Nederland

Datum nieuwsfeit: 21-02-2000

ED-X.CO

Ed-X.Com Geeft Extra Impuls Aan Groei Europese E-Commerce

Ed-X.Com Geeft Extra Impuls Aan Groei Europese E-Commerce Door Vestiging Te Openen In Nederland

Austin, Texas, 21 februari. Het in Austin gevestigde TV-station voor afstandsonderwijs Ed-X.Com wil in het derde kwartaal van 2000 een Europees verkoop- en marketingkantoor openen in Nederland. Het Nederlandse kantoor moet de relaties van Ed-X.Com met aanbieders van programma.s voor afstandsonderwijs en met verkopers van onderwijsmaterialen in Europa verder uitbreiden. Ed-X.Com heeft reeds kantoren in Texas en Californië.

Mark S. Hall, mede-oprichter en directeur van Ed-X.Com, ziet de geplande uitbreiding als een natuurlijke ontwikkeling voor het bedrijf. 'Online onderwijs kan overal ter wereld worden gebruikt,' zegt Hall. 'Via onze vestiging in de EU zitten we dichter bij aanbieders en cursisten in de Europese markt, wat ons zal helpen hun educatieve en zakelijke behoeften te leren begrijpen en er ruimschoots aan tegemoet te komen.'

ID-NL Group in Rotterdam, een internationale organisatie die zich richt op technologie- overdracht, zal het bedrijf helpen een locatie te vinden en het bijstaan met plaatselijke expertise voor de overdracht van Nara, de intelligente web-agenttechnologie van Ed-X.Com, naar eventuele Europese licentiehouders. Deze technologie, waarvoor een patentaanvraag in behandeling is, moet webgebruikers helpen persoonlijkheidsprofielen te vormen die zullen leiden tot rationelere zoek- en aankoop-beslissingen. ID-NL Group dient ook als plaatselijk contactadres voor risicokapitaalfondsen die geïnteresseerd zijn in investeringen in Ed-X.Com.

De Nederlandse regering heeft zich actief ingezet om snelgroeiende internetbedrijven als Ed-X.Com ertoe te bewegen, hun Europese kantoren in Nederland te vestigen. Michael van der Woude, plaatselijk directeur van de Netherlands Foreign Investment Agency in Austin, zegt: 'Als aankomend leider in online onderwijs bevindt Ed-X.Com zich in de juiste positie om te profiteren van de enorme groei van het internetgebruik in Europa. Vanwege de concurrentievoordelen die in Nederland beschikbaar zijn, is ons land een ideale plek voor een agressief bedrijf als Ed-X.Com om snel zijn niche in deze markt te vinden.'

Ed-X.Com (www.ed-x.com), een dochteronderneming van Digital E Holdings, Inc., biedt een e-commercemarkt en een 'webgemeenschap' voor afstandsonderwijs, met cursussen en academische opleidingen van leerinstellingen vanuit de hele wereld. De doorzoekbare database van het bedrijf biedt meer dan 19.000 nieuwsitems op gebied van afstandsonderwijs, cursusbeschrijvingen en online opleidingen wereldwijd. Het is de uitgebreidste bron van informatie over hoge onderwijs dat beschikbaar is via het Internet.

Bron: Ed-X.Com

Contactpersonen bij Ed-X.Com: Graeme Boyle, gram@ed-x.com, en Mark Hall, +1 512-383-1661.

Website: www.ed-x.comx

21 feb 00 09:51