Vliegveld Frankfurt/Main FAG ook in Portugal actief

Datum nieuwsfeit: 21-02-2000

FAG

FAG binnenkort ook in Portugal actief

Frankfurt, Februari 2000-02-21 (ots) - Het vliegveld Frankfurt/Main AG (FAG) en de Portugese luchtvaartmaatschappij van de overheid ANA sloten een overeenkomst om een gemeenschappelijke maatschappij voor het verlenen van bodemverkeersdiensten 'PORTWAY Handling de Portugal S.A.' op te richten. De plaatsvervangende bestuursvoorzitter van de FAG, Prof. Manfred Schoelch, ondertekende vandaag in Lissabon de overeenkomstige contracten.

De FAG zal 40 procent en de luchtvaartmaatschappij van de overheid ANA zal 60 procent van de aandelen aan de PORTWAY Handling de Portugal S.A. houden. Tijdens de eerste helft van het jaar zal de nieuwe maatschappij op de vliegvelden van Lissabon, Porto en Faro beginnen te werken. Nagestreefd wordt op middellange termijn een marktaandeel van ongeveer 25 procent.

Het waarnemen van marktkansen op andere plaatsen in het binnen- en buitenland is onbetwiste bedrijfspolitiek van de FAG, die met succes stap voor stap wordt omgezet. Na een succesvol begin van de onderneming op het gebied van de grondverkeersdiensten op Spaanse vliegvelden met een Spaanse partner konden de activiteiten tot het Iberische buurland Portugal worden uitgebreid.

Als partner van de ANA werd de FAG via een aanbestedingsprocedure door haar jarenlange ervaring en haar uitstekende naam op het gebied van bodemverkeersdiensten uitgekozen. De ANA zet in de nieuwe servicemaatschappij 140 medewerkers in die zich met het expediëren van cargo's bezighouden. Het werknemersaandeel zal overeenkomstig de marktontwikkeling snel merkbaar worden verhoogd.

De vliegvelden Lissabon, Porto en Faro telden in het afgelopen jaar samen ongeveer 15 miljoen passagiers.

Flughafen Farnkfurt/Main AG
Pers en publicaties