BMC als eerste gecertificeerd voor Windows 2000 Server

Datum nieuwsfeit: 21-02-2000

BMC Software als eerste ESM leverancier gecertificeerd voor Microsoft Windows 2000 Server

Nieuwegein, 21 februari 2000 -De eerste certificering voor Microsoft Windows 2000 in de categorie "Enterprise Systems Management" is toegekend aan BMC Software. BMC Software heeft nu toestemming om op PATROL voor Microsoft Windows 2000 Server, het logo "Certified for Microsoft Windows" te gebruiken. De certificering van Microsoft garandeert klanten van PATROL dat hun Windows 2000 omgeving voorspelbaar en betrouwbaar zal functioneren, terwijl tijd en kosten worden bespaard met betrekking tot het functioneren van de applicatie.

"BMC is er trots op, de eerste enterprise systems management leverancier te zijn die voldoet aan de strenge voorwaarden om te worden gecertificeerd voor Windows 2000 producten. Het gaat hier om de certificatie van PATROL for Windows 2000 Server", aldus Bob Kruger, Vice President e-business en Windows NT oplossingen. "BMC zet zich in om klanten de hoogste kwaliteit en meest uitgebreide managementoplossingen te bieden. Oplossingen, die problemen niet alleen kunnen waarnemen, maar ook nauwkeurig kunnen lokaliseren, meten, rapporteren, corrigeren en voorspellen. Onze hoogste prioriteit is het bieden van uitgebalanceerd en betrouwbaar end-to-end service level management, dat de e-business omgeving van de onderneming ondersteunt."

PATROL voor Microsoft Windows 2000 biedt een diepgaande monitoring van de Active Directory, een cruciaal deel van de Windows 2000 architectuur en garandeert dat deze op optimaal niveau functioneert. BMC Software biedt verschillende nieuwe en unieke monitoring features voor gebruikers van Windows 2000, zoals configuratie opties, waardoor de gebruiker zelf kan bepalen in welke mate Windows 2000 monitoring is geïmplementeerd. PATROL controleert onder meer distributed file systems (DFS), dynamic DNS, availability en Windows Management Instrumentation. Bovendien biedt PATROL remote monitoring.

De Application Specification voor Microsoft Windows 2000 is ontworpen door Microsoft in samenwerking met key business klanten en third-party ontwikkelaars zoals BMC Software. De Application Specification biedt duidelijke en beknopte richtlijnen voor ontwerpers van oplossingen die de kosten van business computing drastisch verlagen zonder aantasting van de betrouwbaarheid en controleerbaarheid.

"Het doet ons genoegen te zien dat BMC Software een van de leiders is bij het opwaarderen van de Windows 2000 Server familie", zei Deborah Willingham, vice president, Windows Marketing, Microsoft Corporation. "BMC Software speelt een belangrijke rol bij het leveren van technologische voorsprong op het gebied van management totaaloplossingen."

Naar het voorbeeld van Microsoft, zijn alle PATROL oplossingen voor Windows 2000 van BMC Software en Microsoft BackOffice uniek gebundeld, overeenkomstig Microsoft's eigen pakket van Windows 2000 en BackOffice. Nieuwe instrumenten omvatten verbeterde beheersing van PATROL configuraties en uitgebreide reportingmogelijkheden door nauwe integratie met Microsoft Office en een Microsoft Management Console snap-in die de integratie van PATROL gegevens met applicatie informatie toestaat.

BMC Software
BMC Software is wereldwijd toonaangevend leverancier van beheeroplossingen waarmee de beschikbaarheid, de performance en het herstelvermogen van bedrijfskritische applicaties worden gewaarborgd. Deze Application Service Assurance strategie combineert unieke producten met Professional Services en hoogwaardige klantondersteuning. Hiermee garandeert BMC Software 24 uur per dag beschikbaarheid van e-business applicaties die voor bedrijven en hun klanten cruciaal zijn. Vooraanstaande internationale bedrijven stellen al meer dan 19 jaar vertrouwen in BMC Software. BMC Software is een Forbes 500-onderneming en maakt deel uit van de S&P 500. De omzet over boekjaar 1999 bedroeg ruim $1.6 miljard. BMC Software is actief in meer dan 50 landen. Het wereldwijde hoofdkantoor is gevestigd in Houston, Texas; de Nederlandse verkooporganisatie bevindt zich in Nieuwegein. Meer informatie over BMC Software kunt u vinden op de BMC Software home page: www.bmc.com

Meer informatie via:
BMC Software B.V.