Getronics, Gucci en UPC vanaf 21 februari in AEX-index

Datum nieuwsfeit: 21-02-2000
Amsterdam Exchanges

14 Jan 2000 Getronics, Gucci en UPC vanaf 21 februari in AEX-index Persbericht 2000.006

Op grond van de reglementen van de Amsterdam Exchanges-index en de Amsterdam Midkap-index worden beide indices jaarlijks in februari herwogen.

In de Amsterdam Exchanges-index zullen per maandag 21 februari 2000 de volgende wijzigingen worden geëffectueerd onder voorwaarde dat geen fusies, overnames, stopzetting van de officiële notering e.d. in de tussentijd plaatsvinden. De aandelenfondsen Océ, KLM en Buhrmann zullen niet meer worden opgenomen in de Amsterdam Exchanges-index. De aandelenfondsen Getronics, United Pan Europe Communications (UPC) en Gucci zullen worden opgenomen in de Amsterdam Exchanges-index.

In de Amsterdam Midkap-index zullen per maandag 21 februari 2000 de volgende wijzigingen worden geëffectueerd onder voorwaarde dat geen fusies, overnames, stopzetting van de officiële notering e.d. in de tussentijd plaatsvinden. De aandelenfondsen Getronics, Koninklijke Ahrend en AOT zullen niet meer worden opgenomen in de Amsterdam Midkap-index.

De aandelenfondsen Libertel, Océ, KLM, Versatel, CMG, Buhrmann en Cap Gemini SA zullen in de Amsterdam Midkap-index worden opgenomen.

Bijlage:

Samenstelling Amsterdam Exchanges-index en Amsterdam Midkap-index met ingang van maandag 21 februari, onder voorwaarde dat geen fusies, overnames, stopzetting van de officiële notering e.d. in de tussentijd plaatsvinden.

Amsterdam Exchanges-index

Stork STO

Vedior VDOR

Versatel VTEL

NB: De wegingsfactoren van de geselecteerde fondsen zullen na het sluiten van de handel op vrijdag 18 februari 2000 worden vastgesteld.

Uit artikel 1.8 van het regelement voor de Amsterdam Exchanges-index en de Amsterdam Midkap-index vloeien twee correcties op de weging voort.

De correctiefactoren op de weging van Gucci and Libertel voor het percentage van de marktkapitalisatie dat in vaste handen is zijn respectievelijk 85% en 75%. Dit betekent dat 15% respectievelijk 25% van de volle marktkapitalisatie meegenomen zal worden bij de bepaling van de wegingsfactoren van Gucci en Libertel. De correctiefactoren zijn berekend op basis van gegevens van de Stichting Toezicht Effectenverkeer (STE) in het kader van de Wet Melding Zeggenschap.