Eerste Nederlandse Review Palm IIIc bij Palmclub

Datum nieuwsfeit: 22-02-2000
Eerste Nederlandse Review Palm IIIc bij Palmclub

Enschede, 22 februari 2000 - De Nederlandse Palmclub Stichting, kortweg Palmclub, geeft als eerste in Nederland een impressie van de nieuwe kleurencomputer van het gelijknamige Palm: de IIIc. Bij dit model zitten de meeste vernieuwingen onderhuids, zoals een 20 MHz processor, 8 MB geheugen, Lithium-Ion batterij en een uitgebreid softwarepakket. De Palm IIIc wordt op beperkte schaal via dealers verkocht en kost rond de 1200 gulden.

De Palm IIIc is het eerste kleurenmodel dat Palm op de markt brengt. Het past qua uitvoering precies in de vertrouwde III-serie, hoewel de case ongeveer 1 centimeter langer is dan bij de andere III-modellen. Verder zijn er uiterlijk weinig verschillen te ontdekken of het moet de hotsync-cradle zijn, waaraan nu ook een 220 volt-stekker bevestigd zit. Net als bij de Palm V heeft de IIIc nu ook een oplaadbare Lithium-Ion batterij waarmee overigens langer gewerkt kan worden.

De voornaamste verschillen met voorgaande modellen zijn een snellere processor (20 MHz), 8 MB RAM en 2 MB Flash. Deze kenmerken treffen we ook aan op de Palm Vx. Daarnaast wordt op de Palm IIIc voor het eerst OS 3.5 gebruikt. Dit nieuwe besturingssysteem ondersteunt kleur en biedt diverse verbeteringen in de gebruikersinterface.

Verder wordt er bij dit model uitzonder veel software meegeleverd. Het pakket bestaat naast de standaard applicaties in ROM (Todo, Adresboek, Agenda en Memopad) uit AvantGo, Album-to-Go, Power-one calculator, Gammon (alle kleurenversies) en PocketMirror voor synchronisatie met Outlook. Opvallend is overigens de ruime softwareondersteuning uit de markt die direct na de introductie bekend werd.

De complete review van de IIIc met veel fotomateriaal is te vinden op de site van de Palmclub: www.palmclub.nl/reviews/iiic/.

Over de stichting
Op 29 oktober 1999 is de Nederlandse Palmclub Stichting opgericht. Het doel van deze stichting is: het behartigen van de belangen van gebruikers van Palm computerproducten. Dat tracht zij te bereiken door onder meer het geven van voorlichting, het organiseren van ontmoetingen en het uitgeven van een elektronische nieuwsbrief. De website ondersteunt deze doelstelling. Meer informatie is verkrijgbaar bij de voorzitter, Fjodor van Slooten via (fjodor@palmclub.nl) of 053-4892532.

****************************************

Fjodor van Slooten