Freeler introduceert virtuele ontmoetingsplaatsen

Datum nieuwsfeit: 22-02-2000

Freeler introduceert virtuele ontmoetingsplaatsen

Amsterdam, 22 februari 2000 ? Vandaag komt Freeler, aanbieder van gratis internet, met een geheel vernieuwde portal. Een opvallende toevoeging zijn de Freeler Clubs. Een Freeler Club is te omschrijven als een virtuele ontmoetingsplaats, waar mensen met gemeenschappelijke interesses bij elkaar komen.

Bezoekers van Freeler Clubs kunnen een eigen club oprichten met alles wat daarbij hoort. Zo is het denkbaar dat een fanatieke zeiler bij Freeler een club opricht waar alle zeilliefhebbers bijeenkomen om hun nautische ervaringen te delen. De zeilers kunnen een gemeenschappelijke agenda opstellen met daarin belangrijke evenementen zoals Sail 2000 of de 24-uursrace. Hondenliefhebbers krijgen bij Freeler de mogelijkheid om te chatten over gehoorzaamheidscursussen en hondentrainingen. De clubleden kunnen hun herder of spaniël in een digitaal fotoboek zetten en kattebelletjes achterlaten op een prikbord. Taalpuristen kunnen in hun taalclub stellingen opwerpen als 'we moeten een Nederlands woord bedenken voor browser'. Iedereen die een bezoek brengt aan de taalclub kan op de stelling reageren, waarbij de resultaten van de reacties direct zichtbaar zijn.

Elke bezoeker van Freeler kan een kijkje komen nemen in de Freeler Clubs en uiteraard ook lid worden. Daarnaast kunnen bezoekers er familie en vrienden uitnodigen of feestjes en vergaderingen organiseren. Marque Joosten, directeur van Freeler, is enthousiast over deze nieuwste toevoeging aan de portal: "De clubs laten zien dat internet niet alleen een distributiekanaal is voor informatie en producten, maar dat het web ook van sociale betekenis is. Freeler Clubs brengen mensen met elkaar in contact."

Naast de Freeler Clubs zijn aan de portal van Freeler ook andere nieuwe onderdelen toegevoegd. Belangrijke voorbeelden hiervan zijn de dagelijks wisselende horoscoop van Marianne van de Wilk en weblogger Meike, die de internetgebruiker meeneemt naar minder voor de hand liggende sites. Daarnaast heeft www.freeler.nl een nieuwe, heldere vormgeving gekregen. Hoofdonderdelen van de portal zijn de bekende Freejays, Service en de FreelerClubs. Freejays brengen de onervaren internetgebruiker direct naar de onderwerpen en sites van hun interesse. Service bevat onder meer informatie over lidmaatschap van Freeler en de helpfunctie. Tot slot zijn op de site nog enkele uiterst praktische zaken te vinden zoals de Freeler Koopwijzer, waarmee producten onderling kunnen worden vergeleken.

Over Freeler
Freeler, onderneming van FREEHOLD BV, is op initiatief van ING Bank, Nationale Nederlanden en Postbank in september 1999 van start gegaan. Freeler is een zelfstandige Internet Service Provider die zich tot doel stelt internet toegankelijk te maken voor iedereen, zowel in technische zin als met betrekking tot de kosten. De belangrijkste onderdelen van www.freeler.nl zijn de Freejays, de Clubs en Service. Op dit moment heeft Freeler meer dan 400.000 leden en behoort de site tot de meest bezochte van Nederland.

Schoep & Van der Toorn
Ronald Schepers