Uitbreiding SAN initiatief HP

UITBREIDING OPEN SAN INITIATIEF

HP Equation architectuur stroomlijnt samenwerking
in multiplatform, heterogene SAN-omgevingen

Amstelveen, 18 februari 2000 - Hewlett-Packard breidt zijn Open Storage Area Networking (SAN) initiatief uit. Het initiatief heeft als doel het leveren van hardware, software en diensten die van essentieel belang zijn voor het succes van een SAN. Het ondersteunt de samenwerking tussen producten van verschillende leveranciers in heterogene SAN-omgevingen. Dit resulteert in naadloze integratie en aanzienlijke kostenbesparingen. Zo kunnen gebruikers open SAN-oplossingen veilig inzetten in bedrijfskritische omgevingen.

Het Open SAN-initiatief is onderdeel van HP Equation, HP's architectuur voor intelligente opslag. Het initiatief omvat:

* HP SureStore E SAN Manager software en open infrastructuur.
* HP Open SAN software.

* HP SAN Interoperability programma.

* HP SAN integratiecentra.

HP heeft een Open SAN-softwareprogramma ontwikkeld om het opzetten van een multivendor SAN softwareomgeving te versnellen. Dit programma komt tegemoet aan de vraag naar een consistent model voor opslagbeheer. Binnen dit programma levert HP zijn softwareoplossingen voor OEM en resellerrelaties: HP SureStore E SAN Manager Device Management (DM) en SAN Manager LUN Management (LM).

Het programma nodigt toonaangevende leveranciers van andere hardware en software uit hun producten te testen met HP's open SAN, om te komen tot openheid en onderlinge samenwerking in SAN-omgevingen. Verschillende toonaangevende verkopers zijn al tot het programma toegetreden en integreren de software in hun SAN-omgevingen. Het programma zal in het tweede kwartaal van 2000 volledig zijn geïmplementeerd.

Als onderdeel van HP's open SAN-infrastructuur biedt HP infrastructuurcomponenten van verschillende leveranciers. De eerste Host Bus Adapter (HBA)-leveranciers die aan het programma gaan deelnemen zijn Agilent, Emulex, JNI en QLogic. HP biedt daarnaast SilkWorm 2800 van BROCADE aan als onderdeel van de infrastructuur.

Veel organisaties willen hun data centraliseren, maar slechts enkele hebben SAN's van verschillende leveranciers daadwerkelijk geïntegreerd. HP's ervaring en kennis op het gebied van Fibre Channel en SAN's heeft geleid tot de formatie van twee SAN-integratiecentra in Noord-Amerika. Hier kunnen gebruikers en partners terecht voor diensten en ondersteuning. Er zijn engineers aanwezig om het concept in de praktijk te bewijzen en gebruikers te voorzien van configuraties voor optimale resultaten.

Informatie over Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent is HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 85.400 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa 42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van Agilent Technologies in Nederland bedroeg in 1999 circa 175 miljoen gulden.

Noot voor redacties