Palm handheld Computing portfolio uitgebreid

Datum nieuwsfeit: 22-02-2000

Palm, Inc. spreekt modebewuste groep aan met nieuw ontwerp, goedkope handheld

Palm handheld Computing portfolio uitgebreid voor snelle, groeiende, jonge consumentenmarkt

CeBIT 2000, Hannover, 22 februari 2000 - Palm, Inc., een onderdeel van 3Com, kondigt de Europese beschikbaarheid van het nieuwe instapmodel handheld computer aan, met doorzichtig omhulsel en vele eigenschappen. Gemaakt om te voldoen aan de steeds groeiende vraag van jonge consumenten voor een chique, maar betaalbare handheld. De Palm IIIe handheld voegt het nieuwe transparante openklapbare omhulsel, een scherpe schermweergave en een reeks heldere, nieuwe accessoires toe aan de populaire, eenvoudig te gebruiken functionaliteit van vorige Palm handheld computers.

De nieuwe Palm IIIe handheld, met het chique omhulsel, is speciaal ontworpen voor de jongere generatie consumenten die de functionaliteit niet prijs willen geven in ruil voor stijl. De Palm IIIe bevat alle hoofdkenmerken van de bekroonde Palm III handheld, met als bijkomend voordeel het geavanceerd liquide kristalscherm voor een verbeterd contrast en duidelijkheid. Dit nieuwe instapmodel van Palm biedt een bredere reeks gebruikers de mogelijkheid om de eenvoudigheid, high performance en de hoeveelheid toepassingen van derden die Palm biedt tegen een betaalbare prijs, te benutten.

Voor veel directeuren en mobiele professionals zijn Palm handheld computers een onmisbaar werktuig voor het beheren van bijkans elk aspect van het dagelijks leven. Dit blijkt uit het huidige 71.8 % aandeel in de West-Europese handheld companion markt. Het ontwerp en de prijs van de Palm IIIe handheld voldoen aan de eisen van studenten en jonge werknemers. Het is tevens een demonstratie van de doelstelling van Palm om handheld computers aan een steeds bredere markt te leveren.

De Palm IIIe, gebaseerd op het Palm Computing platform, deelt dezelfde bekroonde kenmerken die Palm de meest populaire handheld computer op de markt gemaakt hebben, zoals gebruikersgemak, eenvoudigheid en onmiddellijke synchronisatie met elke PC of Macintosch computer. Een erg efficiënt ontwerp voor dataopslag stelt de Palm IIIe handheld in staat om in 2MB geheugen 6.000 adressen, vijf jaar afspraken, 1.500 taken, 1.500 memo's en 200 e-mails op te slaan.

De Palm IIIe handheld bevat versie 3.1 van de Palm OS-software en wordt samen met de Palm Desktop-software geleverd. De Palm IIIe kan ook "beamen": via infrarood draadloos informatie uitwisselen met andere gebruikers van infrarood Palm Computing handhelds, bijvoorbeeld schema's, evenementen, toepassingen, spelletjes of memoranda.

Chique nieuwe reeks accessoires voor de Palm III-serie De PalmGlove neopreen draagtas is exclusief voor Palm, Inc. ontworpen door Body Glove uit Santa Monica, California. De tasjes zijn beschikbaar in zes kleuren: turkoois, zwart, olijf, koningsblauw, geel en paars. Deze sportieve tasjes zijn waterdicht en schokabsorberend en bieden extra bescherming voor elke Palm III handheld computer.

Het nieuwe Palm Colour Shades openklapbaar omhulsel beschermt het scherm en wordt geleverd in drie kleuren: donkerblauw, lichtblauw en limoenkleur. De drie omhulsels worden tezamen met drie zwarte plastic Palmpennen in één verpakking geleverd.

Beschikbaarheid
Voor meer informatie over prijs en beschikbaarheid van de nieuw Palm IIIe handheld computers en de reeks accessoires kunt u contact opnemen met uw lokale Palmleverancier.

Over Palm
Palm, Inc., onderdeel van 3Com, is toonaangevend leverancier van handheld computers zoals de Palm III, Palm V en Palm VII (slechts in Amerika verkrijgbaar). Het Palm Computing platform is de belangrijkste handheld ontwikkelomgeving en vormt de basis voor marktleidende handheld computers van Palm, Inc. en voor producten van de strategische partners van Palm, zoals IBM, QualCOMM, Franklin Covey, Handspring en Symbol Technologies. De handheld oplossingen van Palm zijn ontworpen om de toenemende mobiliteit en geografische verspreidheid van informatiemanagement te ondersteunen. Zodoende kunnen gebruikers de meest kritische informatie in hun binnenzak meedragen. Voor meer informatie bezoek onze Web site: www.palm.com.

Over 3Com
3Com biedt ruim 300 miljoen netwerkgebruikers toegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen. 3Com verbindt meer mensen en organisaties met elkaar op een revolutionaire, maar eenvoudige en betrouwbare manier dan enige andere netwerkleverancier. De vernieuwende oplossingen van 3Com geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. Voor meer informatie kunt u onze Web site bezoeken: www.3com.com of onze site voor de pers: www.3com.com/pressbox.

Auteursrecht
Auteursrecht © 2000 Palm, Inc. of dochterondernemingen. Alle rechten voorbehouden. Palm Computing, Graffiti, HotSync, PalmModem, PalmPoint, PalmConnect, en Palm OS zijn geregistreerde handelsmerken. Palm, Palm IIIe, Palm IIIx, Palm IIIc, Palm V, Palm Vx, Palm VII, Simply Palm, iMessenger, Palm.Net, PalmPower, PalmSource, PalmGlove, Smartcode, HandWare, HandFAX, HandPHONE, ObjectSet, HandSTAMP, HandWEB, HandMAIL, Palm logo, Palm IIIe logo, Palm IIIxe logo, Palm IIIc logo, Palm V logo, Palm Vx logo, Palm VII logo, en het HotSync logo zijn handelsmerken van Palm, Inc. of dochterondernemingen. Andere producten en merknamen kunnen (geregistreerde) handelsmerken zijn van andere eigenaren.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Hinke de Koning Communicatie
Telefoonnummer: +31 (0)187 470 233