Ruim 10.000 bezwaarschriften tegen proefboringen Biesbosch

Datum nieuwsfeit: 22-02-2000

Dongen, 22-2-2000

Ruim 10.000 bezwaarschriften aangeboden aan minister Jorritsma

Vanmorgen heeft het actiecomité 'Boor de Biesbosch niet de grond in' ruim 10.000 bezwaarschriften aangeboden aan minister Jorrtisma, om (proef)boringen in de Biesbosch tegen te gaan. De bezwaarschriften werden aangeboden door kinderen van een Basisschool uit Drimmelen.

Minister Jorritsma werd toegesproken door Doeke Eisma, voorzitter van de Waddenvereniging, die zei dat de Biesbosch geen wisselgeld voor de Wadden mag zijn. Jeroen Naaijkens van de Brabantse Milieufederatie overhandigde namens vele milieuorganisaties het bezwaar -en beroepschrift aan de minister. Minister Jorritsma zei dat er niet geboord wordt in de Biesbosch, daarom meende ze dat het comité zich onnodig ongerust maakt. Namens het comité sprak Harry Voss de minister toe. Hij zei dat er geen 10.000 bezwaarschriften waren ingediend als er werkelijk geen reden is om bezorgd te zijn.

Inlichtingen:
Harry Voss, tel. 06-22932937