InterXion van start in Spanje

Datum nieuwsfeit: 22-02-2000

InterXion van start in Spanje

InterXion España opent dit voorjaar eerste Internet Exchange Center in Madrid

Amsterdam, 22 februari 2000 - InterXion heeft vandaag de oprichting van haar dochteronderneming in Spanje aangekondigd. Met de bouw van dit eerste en grootste Internet Exchange Center in Madrid zal InterXion diensten met toegevoegde waarde bieden aan de Spaanse en internationale Internet- en telecommarkt en aan haar internationale klanten.

"Madrid is een strategische locatie in de internationale uitbreidingsplannen van InterXion" zegt Bart van den Dries, CEO van InterXion. "Door de liberalisering en de snelle groei van de Spaanse Internet en telecommarkt is er veel vraag naar de vraag naar equipment housing en interconnectie. Madrid is een belangrijke schakel in internationaal telecom- en IP verkeer en is opgenomen in de Europese uitbreidingsplannen van alle belangrijke internationale carriers. Met ons uitgebreide Europese netwerk van Internet Exchange Centers en het pakket hoogwaardige diensten heeft InterXion een voorsprong in de nieuwe categorie van onafhankelijke Internet Exchange Centers die nodig zijn om de voor Internet in Europa benodigde interconnectie en flexibiliteit te waarborgen."
"InterXion España ondersteunt de verdere groei van Internet-gerelateerde ondernemingen en draagt bij aan de acceptatie en het gebruik van Internet als een strategisch onderdeel van zakelijke bedrijfsprocessen. InterXion levert een uitgebreid dienstenpakket aan ISPs, ASPs, web hosting companies en content providers" zegt Robert Assink, deze maand benoemd tot Managing Director van InterXion España. Robert Assink woont sinds 1992 in Spanje en was hiervoor Sales en Product manager bij diverse grote Spaanse ondernemingen.
InterXion heeft onlangs 100 miljoen Euro financiering verkregen om haar bestaande faciliteiten uit te breiden en Internet Exchange Centers te bouwen in de belangrijkste Europese zakencentra. In aanvulling op de bestaande vestigingen in Amsterdam, Frankfurt, Londen en Parijs zullen zeven nieuwe Internet Exchange Centers in de eerste helft van dit jaar worden geopend in Madrid, Brussel, Düsseldorf, Lyon, Milaan, Stockholm en Wenen.
Profiel InterXion:
InterXion (hoofdkantoor in Amsterdam) is toonaangevend in de ontwikkeling en het beheer van onafhankelijke Internet Exchange Centers voor Internet Service Providers, e-commerce providers en telecombedrijven in Europa. De bestaande faciliteiten van InterXion in Amsterdam, Frankfurt, Londen en Parijs breiden voortdurend uit. Alle faciliteiten zijn verbonden met de belangrijkste nationale en internationale carrier netwerken en met de Europese Internet exchanges. Elk Internet Exchange Center levert diensten met toegevoegde waarde, speciaal ontworpen voor de specifieke behoeften van geavanceerde netwerken zoals interconnectie tussen ISP"s en Carriers voor data en voice, hubbing en switch partitioning. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om via de Virtual Dealing Room op een beveiligd deel van het Internet telecomminuten en bandbreedte te verhandelen. De faciliteiten zijn beveiligd en voorzien van uitgebreide glasvezelbekabeling, airconditioning en UPS.

Noot aan de redactie:
Voor meer informatie kunt u de website bezoeken www.interxion.com of contact opnemen met: Bob Meijer, Chief Marketing Officer InterXion
telefoon +31 (0)20 - 880 7631 e-mail: corp.comm@interxion.com