Compaq lanceert Open SAN

Datum nieuwsfeit: 22-02-2000

Compaq versterkt leidende positie in opslag- en SAN-markt met lancering van Open SAN

Introductie van SANworks(tm) oplossingen, nieuwe business unit en Storage Networking Technology Centre

Gouda, 22 februari 2000 - Compaq onderstreept haar storage marktleiderschap¹ met de introductie van het ultieme Storage Area Network (SAN): Open SAN. Een Open SAN ondersteunt heterogene opslagsystemen en serverplatforms. Klanten kunnen met een Open San hun opslagsystemen via één netwerk verbinden en beheren - onafhankelijk van locatie of merk van de systemen. Deze annoncering past in de 'Compaq Enterprise Network Storage Architecture' (ENSA) strategie, waarin opslag van gegevens als 'nutsvoorziening' gezien wordt.

Om Open SAN's tot een succes te maken, neemt Compaq de volgende drie initiatieven:

* annoncering van de Compaq SANworks productlijn met oplossingen voor Enterprise Storage Management;

* de vorming van de Compaq Enterprise Storage Software (ESS) business unit;
* de bouw van het Storage Networking Technology Centre in Colorado Springs, Colorado, VS.

"Met de software en infrastructuur van Compaq's SANworks kunnen klanten storage-apparatuur en servers van welk merk dan ook beheren in hetzelfde Storage Area Network", zegt Howard Elias, Vice President en General Manager van Compaq's Storage Products Division. "Elke keer als iemand op een muis klikt, ontstaat er informatie. Deze informatie moet worden opgeslagen op een beheerbare, toegankelijke en veilige manier. Met Compaq SANworks bieden we storage-oplossingen, afgestemd op de wensen van de klant, waarbij hij aangeeft, welke waarde gehecht wordt aan business flexibiliteit, niveau van service en operationele kosten."

De SANworks productlijn is ontworpen om oplossingen te bieden voor kritieke onderdelen binnen Open SAN-beheer, -interoperabiliteit en -virtualisatie. Deze producten creëren virtuele storage-pools voor Windows NT en bieden meer zakelijke flexibiliteit. Tevens kunnen deze producten 'data snapshots' maken, die bij systeemproblemen een snel herstel realiseren. Verder is repliceren van gegevens via SAN-WAN-SAN-connecties overal en altijd mogelijk.

John Mc Arthur, Vice President van Storage Research van IDC: "Als marktleider op de markt van storage systemen en pionier in 'switched' storage netwerken, heeft Compaq alle middelen in handen om de Open SAN markt volledig open te breken." Daarnaast heeft ITcentrix Compaq onlangs uitgeroepen tot marktleider op het gebied van storage-netwerken. Dit was het resultaat van een onderzoek naar de toepassing van opslagtechnologieën onder de grootste storage-gebruikers en de Global 200 bedrijven. Respondenten noemden Compaq als 'zeer belangrijk voor hun strategie voor netwerkopslag' bijna twee keer zo vaak als de dichtstbijzijnde concurrent.

Meer details over deze aankondiging zijn te vinden op de Storage-site van Compaq (www.compaq.com/storage). Hier is informatie te vinden over de achtergronden van de Compaq ENSA-architectuur en de strategie voor SANworks Enterprise Storage Management-oplossingen.

Over Compaq
Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl

¹ Source: IDC/Context; wereldwijd: 23%, West-Europa: 24,2%, waarbij Mainframe Storage buiten beschouwing is gelaten.

Compaq, Registered U.S. Patent and Trademark Office. Product names mentioned herein may be trademarks and / or registered trademarks of their respective companies. This release contains forward-looking statements based on current expectations that involve a number of risks and uncertainties. The potential risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially include the failure of systems associated with order fulfillment; the failure to close certain contemplated sales; changes in product mix; inventory risks due to shifts in market demand; continued competitive factors and pricing pressures; and market responses to pricing actions and promotional programs. Further information on the factors that could affect Compaq's financial results are included in its SEC filings, including the annual report on Form 10-K for the year ended December 31, 1998, and the latest quarterly report on Form 10-Q.

- Einde persbericht -
Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V.
Jeanette de Wilde, tel. 0182 - 565807, e-mail: (Jeanette.dewilde@compaq.com) Of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV
Marenthe de Nijs, tel. 023 - 5628208, e-mail: (marenthedn@monogram.nl)