Online vergaderen met Microsoft Exchange 2000 Conferencing

Datum nieuwsfeit: 22-02-2000

Nieuwe Microsoft Exchange 2000 Conferencing Server maakt online vergaderen mogelijk via intranetten en Internet

Exchange 2000 passeert belangrijke mijlpaal met de beschikbaarheid van Release Candidate 1

Schiphol-Rijk/Brussel, 22 februari 2000 - Microsoft annonceert Microsoft 2000 Exchange Conferencing Server, het nieuwste lid van de Exchange 2000-productreeks, alsmede de eerste release candidate van Exchange 2000. De Exchange 2000-productreeks is een bedrijfszeker, schaalbaar en gemakkelijk te beheren platform voor berichtenverkeer en onderlinge samenwerking.

Met Exchange 2000 Conferencing Server kunnen kenniswerkers overal en met iedereen samenwerken, via data-, voice-, en videoconferencing via intranetten en Internet. Het biedt tevens geïntegreerde scheduling- en managementservices om optimaal gebruik te kunnen maken van de aanwezige bandbreedte en het garanderen van de beschikbaarheid. Als rendabel platform voor online-vergaderingen, helpt Exchange 2000 bijvoorbeeld reiskosten te verlagen, de productiviteit te verhogen en biedt het de mogelijkheid om altijd en overal samen te werken.

"Exchange 2000 Conferencing Server biedt onze klanten via een muisklik toegang tot audio-, video- en dataconferenties met meerdere deelnemers," aldus Eric Lockard, general manager van de Exchange Product Unit. "Naast de verbeterde functionaliteit voor eindgebruikers profiteren IT-beheerders van verschillende nieuwe tools die hen helpen om de infrastructuur en netwerk-bandbreedte gemakkelijker te beheren.

Meer flexibiliteit in Exchange 2000-productreeks
Exchange 2000 voorziet klanten van uitgebreide flexibiliteit en functionaliteit wat betreft hun implementatie. Om een optimale keuze te kunnen garanderen is de Exchange 2000-productreeks uitgebreid met Exchange 2000 Conferencing Server.

* Exchange 2000 Conferencing Server biedt gebruikers de mogelijkheid om data-, voice- en videoconferenties op te zetten en te beheren, via intranetten en Internet. Conferencing Server omvat o.a de NetMeeting-client-conferencingsoftware, waarmee gebruikers gemakkelijk conferenties kunnen opzetten zowel één-op-één als met meerdere deelnemers. Een belangrijk uniek kenmerk van Conferencing Server is dat het beschikt over tools waarmee de benodigde middelen voor zakelijke conferenties kunnen worden gereserveerd en toegewezen. Het ondersteunt tevens: load-balancing, failover-services en de mogelijkheid om bij iedere conferentie de toegang te beheren. Daarnaast is het mogelijk om - dankzij het kunnen toewijzen van een specifieke bandbreedte - een groot aantal conferenties tegelijkertijd te hebben draaien.

* Exchange 2000 Server biedt de kenmerken en de functionaliteit die afdelingen of middelgrote organisaties nodig hebben voor berichtenverkeer en onderlinge samenwerking. Gebaseerd op de nieuwe Web Store, biedt het o.a een dataopslagsysteem met transactie-functionaliteit; fouttolerante, intelligente SMTP-routering voor betere prestaties; een nieuwe Outlook Web Access-client voor snellere toegang via web-browsers; directe communicatie via Instant Messaging; alsmede diensten voor het bouwen van workflow-oplossingen die bedrijfsprocessen automatiseren.
* Exchange 2000 Enterprise Server is het vooraanstaande serverplatform voor het bouwen van een bedrijfszekere en schaalbare infrastructuur voor berichtenverkeer en onderlinge samenwerking. Exchange 2000 Enterprise Server biedt een superset van de mogelijkheden in Exchange 2000 Server en tevens een opslagsysteem met ongelimiteerde omvang die gepartitioneerd kan worden in verschillende fysieke databases voor een verhoogde bedrijfszekerheid, alsmede vierweg, active/active-clustering voor een hogere beschikbaarheid.

Exchange 2000 RC1: gereed voor implementatie met Windows 2000 Met de beschikbaarheid van Release Candidate 1 (RC1) is Microsoft een belangrijke mijlpaal gepasseerd op weg naar de lancering van Exchange 2000. Klanten hebben gedurende de bèta-testfase te kennen gegeven zeer enthousiast te zijn over het product en willen nu graag RC1 gaan testen binnen productieomgevingen. Exchange 2000 RC1 beschikt over de bedrijfszekerheid, de schaalbaarheid en de beheersbaarheid die klanten vereisen voor deze omgevingen.

Exchange 2000 biedt zeer nauwe integratie met het Windows 2000-platform, waarmee klanten de beschikking krijgen over maximale betrouwbaarheid, beheersbaarheid en beveiliging, tegen een lagere total cost of ownership. De belangrijkste kenmerken van deze integratie zijn:

* Betrouwbaarheid - Tweeweg en vierweg active/active-clustering via Windows 2000 load-balancing en failover-services.

* Beheersbaarheid - Als enige server voor berichtenverkeer en onderlinge samenwerking die gebruikmaakt van de Windows 2000 Active Directory-service, biedt Exchange 2000 klanten een lagere total cost of ownership, via geïntegreerd beheer. Tevens maakt de Microsoft Management Console (MMS) het beheer van Exchange 2000 eenvoudiger, dankzij een gelijkluidende beheerinterface waarmee de beheer- en trainingskosten verder gereduceerd kunnen worden.

* Beveiliging - Exchange 2000 is de enige server voor berichtenverkeer en onderlinge samenwerking die volledig gebruikmaakt van de beveiligingskenmerken van Windows 2000. Dit betreft onder meer het gebruik van de Windows 2000-beveiligingsgroepen om de routering van berichten te bepalen en het gebruik van Access Control Lists (ACLs) om de toegang tot ieder item in de Exchange Web Store te beveiligen.

Beschikbaarheid
Microsoft Exchange 2000 RC1 kan vanaf volgende week gratis gedownload worden via www.microsoft.com/exchange/prodinfo/2000/orderkit.htm of op CD besteld worden op de Benelux website op
www.microsoft.com/benelux/backoffice/nld/ExchangeServer.asp. RC1 zal tevens beschikbaar komen via de Microsoft TechNet Plus- en MSDN-programma's.

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te bieden tot een prettiger en gemakkelijker gebruik van de computer, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen.

Voor meer informatie:
Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74
Microsoft N.V., Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 - 704 33 22 of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.

Dit persbericht en andere persinformatie van Microsoft kunt u ook vinden op de Microsoft Benelux website op pagina
www.microsoft.com/benelux/press/.

Microsoft en Windows zijn hetzij gedeponeerde handelsmerken hetzij handelsmerken van Microsoft Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Alle andere merk- en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve houders.