Consumentenbond staat pal achter schikking met Spaarbeleg

Datum nieuwsfeit: 22-02-2000

Reactie van de Consumentenbond op persbericht van de heer Rozeboom.

22 februari 2000

Begin deze maand hebben de Consumentenbond en Stichting Spaardersbelangen een schikking getroffen met Spaarbeleg inzake spaarkaspolissen waarover klachten zijn ingediend. De regeling, die is opgesteld na gezamenlijke afweging van de proceskansen, heeft positieve gevolgen voor alle klanten van Spaarbeleg met een spaarkaspolis. De heer Rozeboom bericht op 17 februari dat 'de belangen van de deelnemers aan het Koersplan Spaarbeleg zijn verkwanseld.' Hoewel het natuurlijk ieders recht is om te vinden dat de schikking een niet afdoende oplossing is, meent de Consumentenbond dat de heer Rozenboom de plank misslaat. De schikking is uiteraard het resultaat van forse besprekingen die een lange periode hebben aangehouden. In onze ogen zijn de polishouders er goed mee af. Bovendien is nu voor alle polishouders duidelijk dat de overlijdensrisicoverzekering deel uitmaakt van het product.

Aegon heeft de heer Rozeboom voorts terecht gewezen op een aantal (feitelijke) onjuistheden in zijn weergave van de getroffen regeling. De uitspraken van heer Rozeboom doen onvoldoende recht aan aard en omvang daarvan.

De Consumentenbond staat pal achter de getroffen schikking en zal die ook positief voorleggen aan de klagers die zich bij de Bond hebben gemeld.

Met vriendelijke groet,

Sicco Louw