Nederlandse Songfestivalliedjes op internet te beluisteren

Datum nieuwsfeit: 22-02-2000
Van : voorlichting NOS Radio en Televisie d.d. : 21 februari 2000 Nr. : 59

SONGFESTIVALLIEDJES OP INTERNET

Vanaf morgen (dinsdag 22 februari) zijn de liedjes die aanstaande zondag worden gezongen tijdens het Nationaal Songfestival op internet te beluisteren. Op de NOS-site (www.nos.nl) zijn fragmenten van de liedjes te horen. Bezoekers van de site kunnen hun voorkeur voor een nummer aangeven, zodat er een indruk ontstaat van de populariteit van de diverse liedjes. Deze internetstemming heeft overigens geen invloed op de uitslag van het Nationaal Songfestival. Het winnende liedje wordt gekozen door de kijkers die tijdens het Nationaal Songfestival telefonisch hun stem kunnen uitbrengen en door een jury in Ahoy, waar zo'n 7000 toeschouwers worden verwacht. De jurering vindt plaats onmiddellijk nadat de liedjes zijn gezongen. Vanaf woensdag zijn op de NOS-internetsite korte filmpjes te zien van de deelnemers aan het Nationaal Songfestival.

Het Nationaal Songfestival wordt zondag 27 februari gehouden in Ahoy in Rotterdam en door de NOS rechtstreeks uitgezonden op TV2 (21.00-23.00 uur). Acht deelnemers gaan de muzikale strijd aan. De winnaar van het Nationaal Songfestival, dat wordt gepresenteerd door Paul de Leeuw, zal Nederland vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival dat op 13 mei a.s. wordt gehouden in Stockholm (Zweden). Speciale gast op het Nationaal Songfestival is Charlotte Nilsson, die in 1999 het Eurovisie Songfestival won met het nummer 'Take me to your heaven'. Na haar optreden wordt de uitslag van het Nationaal Songfestival bekend gemaakt.

Voorlichting NOS Radio en Televisie Fred de Vries 035 - 6775304