Politiebericht Brabant-Noord

Politiebericht

Korps: Brabant-Noord, plaats: 's-Hertogenbosch 22-02-2000

Persbericht district Den Bosch/

VERDACHTE INBRAAK OP HETERDAAD BETRAPT (?s-Hertogenbosch) Van maandag op dinsdag is een 23-jarige inwoner uit Schijndel op heterdaad betrapt bij een inbraak in een garagebedrijf aan de Hervensebaan in ?s-Hertogenbosch. De verdachte kon worden betrapt nadat het alarm van het bedrijf in werking was getreden. Een beveiligingsmedewerker en een medewerker van het bedrijf gingen terplaatse en zagen iemand op het dak van het bedrijf. Beiden vatten post bij het bedrijf . De 23-jarige man kon door gewaarschuwde agenten worden aangehouden op een naburig bedrijventerrein. Het garagebedrijf bleek geheel te zijn doorzocht, of er iets wordt vermist is nog niet bekend.

LAVELOZE MAN AANGEHOUDEN (?s-Hertogenbosch)
Maandagavond is een 51-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats op de Hooge Steenweg in ?s-Hertogenbosch aangehouden voor openbare dronkenschap. Agenten troffen de man laveloos aan voor een winkel. Hij is ter ontnuchtering ingesloten.

BROMFIETSTER GEWOND BIJ AANRIJDING (?s-Hertogenbosch) Maandagavond is een 20-jarige Berlicumse gewond geraakt bij een aanrijding met een 34-jarige Ossenaar op de Maastrichtseweg in ?s-Hertogenbosch. Het slachtoffer reed met haar bromfiets over de secundaire weg van de Maastrichtseweg in de richting van de rijksweg. Zij werd aangereden door een links afslaande tegemoetkomende automobilist die haar geen vrije doorgang verleende. De Berlicumse is met verwondingen aan de benen per ambulance overgebracht naar het GZG.

INBRAAK BEDRIJFSPAND (Rosmalen)
Van maandag op dinsdag is ingebroken in een bedrijf aan het Westeind in Rosmalen. Uit het bedrijf is o.a. een computer ontvreemd.

MAN ZONDER PLAATSBEWIJS AANGEHOUDEN (?s-Hertogenbosch) Dinsdagmorgen heeft de politie Den Bosch op het Centraal Station in ?s-Hertogenbosch een 39-jarige Utrechter aangehouden als verdacht van het reizen in een trein zonder plaatsbewijs en het opgeven van een valse naam. De man was hierop betrapt door de conducteur. Het Korps Landelijke Politie Diensten werkt de zaak verder af.

VERDACHTE WINKELDIEFSTAL AANGEHOUDEN (?s-Hertogenbosch) Dinsdagmorgen is een 43-jarige inwoner uit ?s-Hertogenbosch op de Barbaraplaats in zijn woonplaats aangehouden voor winkeldiefstal. De man wordt ervan verdacht bij een schoenenzaak aan de Pastoor de Kroonstraat een paar schoenen t.w.v. Fl. 129,95 te hebben weggenomen. Surveillanten van Stadstoezicht hielden de man aan. De verdachte is ingesloten.
BRAND IN FIETSENSTALLING (?s-Hertogenbosch)
Maandagavond is brand ontstaan in een fietsenstalling van een bedrijf aan de Adelheidstraat in ?s-Hertogenbosch. Het vuur is vermoedelijk aangestoken. Er ontstond een schade van ongeveer Fl. 1.000,=. De brandweer heeft de brand geblust.

DIEFSTAL COMPUTERS (?s-Hertogenbosch)
Maandagavond is uit een bedrijf aan de Pettelaarseweg in ?s-Hertogenbosch computerapparatuur ontvreemd. Hoe de diefstal heeft plaatsgevonden is nog niet bekend. De politie onderzoekt de zaak.

VERSLAAFDE BEKEURD VOOR OVERLAST (?s-Hertogenbosch) Dinsdagmiddag is een 30-jarige Bossche verslaafde in de Kloostergang in ?s-Hertogenbosch bekeurd voor het veroorzaken van overlast. De man gooide een aantal vuilniszakken overhoop en snuffelde daarin.

DIEFSTAL GELDKIST (?s-Hertogenbosch)
Dinsdagmorgen is vanuit een supermarkt aan de Lokerenpassage in ?s-Hertogenbosch op een onbewaakt moment een geldkistje met waardepapieren ontvreemd.